«فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» منتشر شد / تبیین بیش از  سه هزار و 500 واژه واصطلاح وقفی 

کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی وحقوقی وقف» تالیف سعید آذرپی با  بیش از 3 هزار و هفتصد واژه واصطلاح از سوی نشرباران منتشر شد.  

به گزارش ایسکانیوز،خیریه کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» که بیش از سه هزار و 500 لغت مرتبط با فرهنگ وقف را در بر می گیرد ، تالیف سعید آذرپی به تازگی و در راستای ترویج، تبلیغ و آشنایی اصحاب وقف و مردم ومحققان با این سنت حسنه وواژگان مرتبط با آن فراهم ومنتشر شده است..
این کتاب در واقع راهنمای تمام کسانی است که با وقف و موقوفات ارتباط دارند یا کسانی که در امور علمی یا پژوهشی خود برای رفع مشکل یا رد شبهه‌ای در زمینه وقف می توانند به آن مراجعه کنند.
در فصل نخست این کتاب که در چهار فصل تالیف و تنظیم شده درباره تاریخچه وقف توضیحاتی داده شده و خلاصه‌ای از وضعیت کلی وقف در تاریخ ایران اسلامی بیان شده است.
فصل دوم که می‌توان گفت بخش اصلی این کتاب است درباره لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف ومداخل مرتبط توضیح لازم عرضه شده است .
در فصل سوم این کتاب به استفتائات باب وقف مقام معظم رهبری پرداخته شده و فصل پایانی هم موضوع وقف در قانون مدنی مورد بررسی قرار گرفته است.
ویراست قبلی این کتاب با عنوان «مروری بر اصطلاحات وقف» بود که در سال 88 به چاپ رسید و «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» تکمیل‌کننده آن کتاب است.
کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف»سال جاری در شمارگان 2 هزار جلد ودر 619 صفحه از سوی نشر بال پرواز به چاپ رسیده و علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند با رایان نامک : azarpey _s@yahoo.com تماس بگیرند.

705

کد خبر: 899327

وب گردی

وب گردی