آمادگی البرز برای تاسیس شهرک بین المللی ICT در جهت اجرای پیشبرد برنامه دولت الکترونیک

استاندار البرز گفت: با توجه به قرارگیری البرز در مسیر کریدور علم و فناوری کشور این استان آمادگی خود را برای تاسیس شهرک بین المللی ICT در جهت اجرای پیشبرد برنامه دولت الکترونیک اعلام می دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی نجفی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزرای صنعت معدن وتجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات ومعاون علمی و فناری ریاست جمهوری که در سالن شهدای دولت برگزار شد با قدردانی از دستورات راهگشای معاون اول رئیس جمهوری در حین بازدید و افتتاح های امروز گفت: از بازدیدی که امروز بمنظور بررسی پیشرفت فیزیکی ادامه ی بزرگراه همت وافتتاح پروژه های دارویی و صنعتی داشتید، تشکر و قدردانی می کنم. البرز محل تردد 14 استان کشور است و به همین واسطه مردمان آن در ایام مختلف سال از ترافیک سنگین جاده های متصل به استان و تردد میلیون ها خودرو رنج می برند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در مدت آغاز فعالیت دولت دوازدهم و خصوصا در 4 ماه گذشته یکی از مهمترین برنامه های کاری استان گشودن گره های کند اجرای پروژه های عمرانی در حوزه ی راه و حمل و نقل و پیگیری راهکارهای کاهش آلودگی هوا بوده است.

پیشرفت 81 درصدی پروژه آزاد راه همت

وی ادامه داد: آزادراه همت هم اکنون بیش از 81 درصد پیشرفت کار دارد و با رفع موانع اصلی پروژه پیشرفت فیزیکی قابل توجه در ماه های اخیر داشته و امیدواریم تا بخشی از آن تا شب عید زیر بار ترافیک برود. در روزهای اخیر با پیگیری های مکرر 35میلیارد تومان نقد و اسناد خزانه به پروژه تزریق شد.

استاندار البرز گفت: بزرگراه شمالی که در امتداد بزرگراه همت ساخته و این بزرگراه را به آزاد راه کرج قزوین متصل می کندو باعث سبک شدن ترافیک هرروزه ورودی کرج می شود با همت شهرداری و شورای شهر کرج 28درصد پیشرفت کار دارد.

وی بیان کرد: آزادراه تهران- شمال با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و همگی در تلاش هستیم تا قطعه ی اول با 88درصد پیشرفت آن نیمه ی اول سال آینده به بهره برداری برسد.

روند اجرای قطار شهری کرج سرعت می گیرد

دکتر نجفی ادامه داد: توجه جدی به ساخت آزادراه چرمشهر – آبیک، جاده طالقان- هشتگرد و پیگیری رفع موانع اجرای کند قطارشهری کرج، قطار برقی کرج – هشتگرد، پروژه 4خطه کردن قطار تهران – هشتگرد از دیگر پروژه هایی است که می تواند نقش موثری در کاهش بار ترافیک استان و آلودگی هوا داشته باشد.

استاندارالبرز گفت: مادامی که اجرای طرح های پروژه حوزه راه در البرز پیگیری می شود نیاز است که روزهای پنجشنبه بمنظور تعدیل بار ترافیکی و کاهش آلودگی هوا تعطیل باشد.

وی افزود: پیش بینی می شود طی 2 سال آینده این طرح ها اتمام پیدا کند.

نیاز به تسهیلات 1500 میلیارد تومانی برای توسعه صنایع استان

استاندارالبرز همچنین با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان خاطرنشان کرد: برای توسعه امور حوزه ی صنعت و اقتصاد که گزارش دستاوردهای استان در مراسم افتتاح نظرآباد تقدیم شد،نیاز به تأمین مالی طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هستیم که اگر حداقل 1500 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت تأمین شود به پیشرفت مناسبی خواهیم رسید.

وی افزود: با رفع ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی ، تا رده 6 زیست محیطی به شرط استفاده از تکنولوژی های مناسب و عدم وجود آلایندگی و لحاظ کردن ملاحظات زیست محیطی برای توسعه ی صنعت استان نیاز به مساعده های دولت وجود دارد.

استاندارالبرز با تشکر از نگاه حمایتی هیئت محترم دولت از البرز و کلانشهر کرج وضعیت تراکم جمعیت و نرخ رشد مهاجرت را خاطرنشان کرد و گفت: البرز با نرخ تراکم جمعیت 10.5 برابر و کرج 19 برابر متوسط کشور رشد بالای جمعیت مسائل بهم تنیده ای با تهران دارد و سایه¬ی این اَبَرشهر بر کرج سنگینی می کند؛ لذا نیازمند توجه به این ویژگی در تصمیم گیری های کلان هستیم.

پیگیری وضعیت مناطق حاشیه نشین البرز

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته به منظور ساماندهی آسیب های اجتماعی و مناطق حاشیه نشین جلسات بسیار خوبی در البرز برگزار شد، که رونمایی از نخستین سامانه ثبت آموزش های پیشگیری از طلاق استان، نخستین دفاتر تسهیل گیری در مناطق حاشیه نشین، آماده شدن نخستین اردوگاه ماده 16 استان از نتایج آن برای استانی است که در رده های نخست آمار بالای بیکاری، طلاق و حاشیه نشینی قرار دارد.

استاندارالبرز خواستار افزایش اعتبار برای ساماندهی حاشیه نشینی و بافتهای فرسوده در البرز شد.

دکتر نجفی ادامه داد: وجود پرتعداد نخبگان و مراکز و موسسات علمی ،پژوهشی ملی در البرز به واقع آن را به قطب علم و فناوری کشور بدل کرده است تا البرز بتواند در حوزه ی اقتصاد دانش بنیان موتور محرک ارزشمندی باشد . لذا نیاز است که بودجه ی لازم برای برای تقویت فضاهای استقرار نخبگان در پارک علم و فناوری اختصاص پیدا کند.

آمادگی البرز برای اجرای بزرگترین پروژه های اقتصاد مقاومتی

استاندار البرز گفت: البرز بعنوان 5 استان برتر در شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی خود را برای اجرای یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی با عنوان پروژه کریدور ارتباطات و فناوری اطلاعات و برنامه ریزی برای تاسیس شهرک بین المللی ICT در جهت اجرای پیشبرد برنامه دولت الکترونیک به عنوان پایلوت کشوری اعلام می دارد.

درخواست تسریع در تخصیص کامل پروژه های سفر به البرز

وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری پروژه های اثرگذار و راهشگایی برای حل معضلات و مشکلات استان البرز به تصویب رسید؛ لذا ضمن قدردانی از توجه دولت محترم، تسریع در جهت تخصیص کامل پروژه های سفر به مبلغ 6264 میلیارد ریال موجب تشکر و امتنان است.

دکتر نجفی گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های استان حدود 65درصد است. بدیهی است با تخصیص 100درصد اعتبارات اکثر آنها در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

نیاز البرز به موزه مردم شناسی و باستان شناسی

استاندارالبرز در محور دیگری در خصوص زیرساخت های فرهنگی استان نیز یادآور شد: البرز با پیشینه ای نه هزار ساله آخرین استان تاسیس شده ی کشوری محسوب می شود که در سپهر فرهنگ و ادب آن، رنگین کمان رنگارنگ اقوام ایرانی را میتوان به تماشا نشست؛ اما از داشتن موزه های مردم شناسی و باستان شناسی که بتوانند شناسنامه تاریخی و تمدنی خویش را به فرزندان خود نشان دهد محروم است که نیاز به دستور حضرتعالی دارد.

وی ادامه داد: البرز فرزندان موفق در عرصه دانش، تولید علم و فرهنگ تقدیم کرده است اما سرانه فضاهای آموزشی مدارس و کتابخانه های عمومی این استان در رده های پایانی کشور عزیزمان قرار دارد، که جبران این محرومیت ها عزم ملی را می طلبد.

وی بیان کرد: البرز فرزندان موفقی در عرصه دانش، تولید علم و فرهنگ تقدیم کرده است اما سرانه فضاهای آموزشی مدارس وکتابخانه های عمومی این استان در رده های پایانی کشور عزیزمان قرار دارد که جبران این محرومیت ها عزم ملی می طلبد.

لزوم افزایش تخت های بیمارستانی استان

استاندارالبرز گفت: به رغم اینکه تعداد تخت های بیمارستانی در البرز، در دولت تدبیر و امید تعداد تخت های البرز از 650 تخت به 2 هزار و 200 تخت افزایش یافته است؛ اما با توجه به روند مهاجرت های بالا همچنان نیازمند توجه به تخصیص اعتبارات بیش تر برای ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی هستیم.

وی افزود: تلاش می شود به مشکلات مردم نگاه کارشناسانه و مدبرانه داشته باشیم و با شناسایی نیازهای ضروری و اساسی در حوزه های مختلف و توانمندی های موجود ، بهره گیری صحیح از منابع و نگاه ویژه به مناطق محروم، کم برخوردار و حاشیه نشین و توجه به سرمایه های انسانی و در نهایت تقویت همدلی و همگرایی ارکان مختلف حاکمیت، از هرگونه شتاب زدگی در تصمیمات کلان پرهیز نماییم . در واقع با مشی اعتدال عمل کنیم .

استاندار البرز در ادامه خواستار انتقال زندان های استان نیز شد و گفت: برای تحقق این امر از منظر ملی باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی همچنین گفت: در پایان به استحضار می رساند رفع محرومیت های استان البرز و ارتقای جایگاه آن نیازمند توجه و عنایت ملی است، که امید است جنابعالی به عنوان مدیری توانمند ، دلسوز و مردم دار همراه البرزنشینان باشید تا فرداهایی بهتر را همه در کنار هم برای البرز رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود دو زندان ملی در البرز منشا تهدیداتی است افزود: ساماندهی این امر نیازمند توجه ویژه ملی است.

دکتر نجفی با اشاره به لزوم حمایت بانک ها از تولید گفت: برخی بانک ها در این رابطه کم کاری کرده اند ولی برخی نیز حوزه اختیارات محدودی دارند از این رو نیاز است در این بخش تمهیدات لازم برای سرعت بخشی به روند احیا و ایجاد واحدهای تولیدی، اتخاذ شود.

وی افزود: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) نیازمند بازسازی و ساماندهی است که در این بخش تقاضای توجه ویژه دولت به این مکان ارزشمند و مقدس وجود دارد.

901

کد خبر: 899346

وب گردی

وب گردی