استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در آگاه سازی جامعه نسبت به زیان های مواد مخدر موثر است

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت پیشگیری و مقابله با مواد مخدر گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی استان در آگاه سازی جامعه نسبت به زیان های مواد مخدر موثر است و مسئولین امر باید طی نشست هایی با آنها ضمن بیان مضرات مواد مخدر در شهرها و روستاها از این پتانسیل بیش از پیش بهره گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، سید مناف هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به این که خطرات مصرف مواد مخدر یکی از آسیب های جدی به کشور می تواند باشد، گفت: مسئولان دستگاه ها باید نسبت شناسایی آسیب های این معضل در استان جدی بوده و فعالیت موثر برای ریشه کنی آن انجام داشته باشند.

وی افزود: اگر احساس مسئولیت ما مسئولان نسبت به ریشه کنی این معضل در جامعه واقعی باشد، به طور قطع خطرات مصرف مواد مخدر برای نسل آینده گوش زد و پیامدهای آن کاهش داده می شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه اعضای این شورا باید در حوزه های پیشگیری، درمان و مقابله با آسیب مصرف مواد مخدر سرمایه گذاری لازم را داشته باشند، خاطر نشان کرد: اعضای کمیته های 5 گانه زیر مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید وضعیت مصرف مواد مخدر را در استان به خوبی از طریق کارشناسی مورد بررسی قرار داده و پس از شناسایی آسیب ها و طبق اولویت بندی برای پیشگیری، درمان و مقابله اقدام کنند.

دکتر هاشمی به شناسایی و استفاده از ظرفیت حوزه های رسانه ها تاکید کرد و گفت: با همکاری صداو سیما فیلمی از اقشاری که در حوزه های مختلف نخبه استان بوده و گرفتار مصرف مواد مخدر شده و بهبود یافته اند، تهیه گردد زیرا تولید چنین فیلم هایی، در پیشگیری از اعتیاد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین در این جلسه مدیرکل بهزیستی گلستان به عملکرد کمیته پیشگیری از اعتیاد در استان طبق سند جامع پیشگیری اولیه اشاره کرد و گفت: این سند که با مشارکت 30 استاد و متخصص تهیه شده امسال با همکاری دستگاه مرتبط به اجرا در آمده است.
ابراهیم غفاری افزود: این طرح 5 ساله بوده و با هدف مشارکت 23 دستگاه فرهنگی دخیل در امر پیشگیری و کاهش اعتیاد در جامعه عملیاتی می شود.

لازم به ذکر است در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مدیر کل زندانهای استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز مطالبی بیان کردند.

901

کد خبر: 899349

وب گردی

وب گردی