وضعیت بحرانی تأمین آب استان قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه شرایط تأمین آب استان قم بحرانی است، گفت: در این راستا بازچرخانی آب و استفاده از پساب امری ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز، علی جان صادق‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه حفظ منابع آب که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به افت آب‌های زیرزمینی در حوزه قمرود اظهار داشت: در جلسه قبلی مصوب شد در این رابطه توسط مسکن و شهرسازی مطالعاتی صورت بگیرد نمی‌دانیم نتیجه به کجا رسید، با این وجود مراجعات حتی از مسئولان استان بسیار داریم مبنی بر اینکه اجرای شبکه فاضلاب اجرایی شود.

وی با بیان اینکه با این مصوبات عملاً نمی‌توان اجرای شبکه فاضلاب را عملیاتی کرد، افزود: باید انجام این کار با تشخیص آب منطقه‌ای انجام شود با توجه به مراجعات و شناختی که از منطقه داریم احساس نیاز کرده و امکانات آن را تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مراجعات بالا برای اجرای شبکه فاضلاب در این مناطق گفت: محدودیت‌های موجود مانعی برای اجرای این طرح است و جلوی یک سری خدماتی که برای مردم می‌توان انجام داد را گرفته است، این‌گونه نیست که اگر اجرای طرح شبکه فاضلاب را تصویب کنیم سبب ارتقای سفره‌های زیرزمینی شده‌ایم، این مصوبه عملاً اگر برداشته شود به نفع مردم است.

صادق پور بیان کرد: 60 درصد پسابی که براساس بخش‌نامه مصوب شده به‌هیچ‌وجه نمی‌توان کاری برایش انجام داد از 40 درصد باقی‌مانده می‌توان به فضای سبز شهری اختصاص داد.

وی با بیان اینکه پساب فاضلابی که در حال انجام است سبب اشتغال‌زایی می‌شود، ادامه داد: سازمان صداوسیما و سایر رسانه‌ها مکلف به ترویج مصرف بهینه آب هستند، در منطقه عادی و منطقه تنش تعیین‌شده که چه ساعتی نحوه مصرف نمایش داده شود همچنین باید در کتب درسی نیز مصرف بهینه آب گنجانده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به بحث اجرای شبکه فاضلاب گفت: تمام بیمارستان‌ها، شهرها و شهرک‌ها موظف هستند که در قالب یک آیین‌نامه استانی در رابطه با نحوه اجرایی شدن این طرح اقدام کنند.

صادق پور با بیان اینکه شرایط تأمین آب استان قم بحرانی است، خاطرنشان کرد: در این راستا بازچرخانی آب و استفاده از پساب امری ضروری است.

901

کد خبر: 899429

وب گردی

وب گردی