رقابت جدید ایران با 3 غول آلمان برای عرضه محصولات پلیمری/ هند بزرگترین بازار آنیلین ایران شد

مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون از رقابت با سه غول پتروشیمی آلمان شامل DOW و BAYER و BASFدر بازار محصولات ایزوسیانات منطقه و جهان خبر داد و گفت: هم اکنون هند بزرگترین و مهمترین بازار آنیلین ایران است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، سید روح الله یزدان‌خواه، با بیان اینکه واحد MDI (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) به عنوان فاز دوم توسعه پتروشیمی کارون سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد، گفت: با بهره برداری از این طرح جدید، دو محصول مهم و استراتژیک شامل MDI مونومیریک و MDIپلیمریک به سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران افزوده شده است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به خودکفایی ایران از واردات محصول شیمیایی آنیلین پس از راه اندازی فاز دوم توسعه پتروشیمی کارون، تصریح کرد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین کاربردهای محصول MDI در صنایع تکمیلی پتروشیمی به عنوان خوراک ساخت انواع کانکس بوده به طوری‌که در ساخت کانکس مناطق زلزله زده از این محصول پلیمری استفاده می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه MDI (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) به عنوان خوراک و ماده اولیه فوم‌های سخت، ساندویچ پانل‌ها و عایق‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: علاوه بر این محصول آنیلین به عنوان محصول میانی تولیدی پتروشیمی کارون در صنایع نساجی و رنگ کاربرد دارد.
او همچنین از هند به عنوان بزرگترین و مهمترین بازار آنیلین ایران یاد کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون و با راه اندازی فاز دوم توسعه پتروشیمی کارون، عرضه گسترده محصولات تولیدی در بازار داخلی کاهش 15 تا 20 درصدی قیمت‌ها در داخل کشور را در مقایسه با محصولات مشابه وارداتی به همراه داشته است.

یزدان‌خواه در ادامه با اشاره به رقابت پتروشیمی کارون با سه شرکت بزرگ پتروشیمیایی آلمان شامل DOW و BAYER و BASFدر بازار محصولات ایزوسیانات منطقه و جهان، تاکید کرد: پتروشیمی کارون در حال تبدیل به لیدر بازار پلی اورتان در منطقه خاورمیانه است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی کارون در پایان خاطرنشان کرد: پتروشیمی کارون به دلیل برخورداری از محصولات با کیفیت بالا و خدمات مناسب توانسته خود را به‌عنوان تولیدکننده TDI (تولوئن دی ایزوسیانات) در بازار تثبیت کند که پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک به لیدر بازار پلی اورتان در منطقه تبدیل شود و در سال های آینده به عنوان تولید کننده MDI در بازار داخل به لیدر و در خاورمیانه یکی از موثرترین تولیدکنندگان این محصول تبدیل شود.

گفتنی است، پتروشیمی کارون از ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن محصول پلیمری MDI برخوردار بوده و اخیرا اولین محموله 320 تنی متیل دی فنیل دی ایزوسیانات پتروشیمی کارون به چین صادر شده و پیش بینی می‌شود دومین محموله هم به زودی به چین صادر شود.

402

کد خبر: 899436

وب گردی

وب گردی