چابک سازی نیروی انسانی در راستای کارآمدی کارکنان دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق گفت: برای ارتقای مباحث فرهنگی یک ارتباط تنومند بین دانشجو، استاد و کارمند ضروری است و چشم انداز مدیریت جدید دانشگاه، نگاه کاربردی و عملیاتی را در حوزه فرهنگ در پیش گرفته است.

دکتر ماشاالله ولیخانی دهاقانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در 7 ماه گذشته پس از روی کار آمدن دکتر ولایتی و تیم مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد تغییرات مناسبی صورت گرفته است، هم چنین با مدیریت دکتر کلانتری در معاونت فرهنگی اقدامات شایسته ای در حوزه فرهنگ دانشگاه در حال انجام است.

او افزود: در طول یک سال اخیر نگاهی که در دانشگاه آزاد شکل گرفته است با محوریت فرهنگی دانشجویی است چون برای ارتقای مباحث فرهنگی یک ارتباط تنومند بین دانشجو، استاد و کارمند ضروری است و چشم انداز مدیریت جدید دانشگاه، نگاه کاربردی و عملیاتی را در حوزه فرهنگ در پیش گرفته است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق ادامه داد: به شعار، بخشنامه و بحث هایی که صرفا جنبه تئوریک دارد اکتفا نمی شود و بیشتر شاخه ی میدانی دارد پس نیاز است همه ی مدیران فرهنگی به پای کار بیایند تا تحولات فرهنگی مناسبی در دانشگاه آزاد شکل بگیرد.

پژوهشگر برتر کشوری خاطر نشان کرد: جهت مدیریت منابع و هزینه های دانشگاه جند طرح مناسب شکل گرفته است که یکی از آن ها طرح تعاون اعضای هیأت علمی است که بحث آن در حوزه هم افزایی و در حوزه مدیریت ها است که خیلی از مشکلات اعضای هیأت علمی را حل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه های کشور و همین طور در دانشگاه آزاد، بعضی از اعضای هیأت علمی ساعت های موظفی شان پر نمی شود که طرح تعاونی که در دوران مدیریت جدید اجرایی شد بسیار کارآمد بود هم چنین طرح دیگری که به زودی ابلاغ و اجرا خواهد شد بحث ناحیه بندی واحدهای دانشگاه آزاد است که می تواند بار مالی خیلی از واحد ها را کم کند و بخشی از کاهش درآمدهای دانشگاه ناشی از کمبود تعداد دانشجو را پوشش دهد.

ولیخانی ادامه داد: تمامی دانشگاه های کشور به جهت کمبود تعداد دانشجو و تحت الشعاع قرار گرفتن هزینه ها با مشکل مالی مواجه هستند اما با توجه به سبقه ی تاریخی مثبتی که دانشگاه آزاد دارد و با توجه به رویکردهای جدیدی که مدیریت جدید نسبت به کاهش هزینه ها وجود دارد مشکلات مالی آن حل شدنی است.

پژوهشگر برتر کشوری در همایش ملی مدیریت جهادی گفت: تقلیل پست ها و چارت سازمانی که به چابک سازی نیروی انسانی کمک می کند رویکرد مثبت دیگری است که در دانشگاه آزاد هدف گذاری شده است و در دراز مدت نمود آن را خواهیم دید.

او افزود: بخش اعظمی از مشکلات و دغدغه هیأت علمی ها و کارکنان دانشگاه آزاد با تدابیر صورت گرفته پوشش داده می شود و دانشگاه آزاد از لحاظ چرخه ی حیات سازمانی با توجه به نظریه های مدریتی به مرحله ی رشد و بلوغ رسیده است که بعید است در مدیریت منابع و هزینه ها مشکل خاصی برای دانشگاه آزاد به وجود بیاید اما لازم است اهتمام جدی از طریق توسعه ی شرکت های دانش بنیان و توجه به پژوهش برای استقلال بودجه دانشگاه از شهریه صورت پذیرد.

ولیخانی در خصوص جایزه خود در همایش "مدیریت جهادی" گفت: فیلد تخصصی این همایش تقدیر از مدیران جهادی کشور است که نسبت به مسائل مدیریتی با روحیه ی جهادی نگاه تخصصی تری داشته اند که همایش امسال که چهارمین دوره آن بود بسیار پربار برگزار شد و علاوه بر تقدیر از مدیران جهادی در پایان از تعداد مقالات زیادی که به دبیرخانه همایش ارسال شده بود مقاله من با موضوع «اثرات مولفه‌های مدیریت جهادی در اثربخشی سازمان‌ها» به عنوان پژوهش برتر انتخاب و موفق به دریافت جایزه و لوح تندیس همایش گردید.

خبرنگار: حمید انصاری

202

کد خبر: 899505

وب گردی

وب گردی