با توسعه مخالفتی نداریم /مدافع تولید و اشتغال هستیم

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران با تأکید بر اینکه ما با توسعه مخالفتی نداریم و مدافع تولید و اشتغال هستیم، گفت: کلنگ پروژه‌ای را می‌زنیم و سپس از لحاظ محیط‌زیستی آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی ابراهیمی، یکشنبه شب، در همایش زیست‌محیطی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شمال آمل، اظهار کرد: اکثر تالاب‌های داخلی در حال خشک شدن هستند و ما با کاهش ٢۰ درصدی آب تالاب میانکاله مواجه بودیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان مازندران با اشاره به اینکه از تیر ماه سال جاری شاهد خشک شدن درختان هستیم، افزود: هنوز یاد نگرفتیم که با چه روشی از این مهم حفاظت کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه محیط زیست با شعار درست نمی‌شود، گفت: مگر چند جاده احتیاج داریم که با درخواست احداث جاده مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه حال جنگل ما خوب نیست، افزود: ما نیاز داریم تا برنامه محور باشیم و در برخی نقاط به اسم گردشگری شاهد تخریب جنگل ها هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه در ۶ دهه قبل، این استان بیشتر از سه و نیم میلیون هکتار جنگل داشت و در حال حاضر، کمتر از ٢ میلیون هکتار جنگل دارد بر طراحی الگوی مصرف درست تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید به انتقادات گوش کنیم، افزود: اوایل دی ماه هوای شهرستان ساری سنجش شد و به‌ طور لحظه‌ای غلظت گرد و غبار ۴ برابر حد استاندارد بود که این مهم خطری برای استان محسوب می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با برداشت بی‌رویه از کوه، هراز مانند خوزستان خواهد شد، ادامه داد: تا کی می‌خواهیم به اسم اشتغال از کوه‌ها برداشت کنیم، کشورهای دنیا دانایی‌محور شده است و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی دیگر ظرفیت ندارد، گفت: رسانه‌های خوبی در استان مازندران داریم و باید مطالبه‌گری انجام دهند و کاری کنیم تا پدیده طبیعی مخاطره جلوه نکند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه ما با توسعه مخالفتی نداریم و مدافع تولید و اشتغال هستیم، گفت: کلنگ پروژه‌ای را می‌زنیم و سپس از لحاظ محیط‌زیستی آن را بررسی می‌کنیم.

901/900

کد خبر: 899534

وب گردی

وب گردی