استاد دانشگاه آزاد اسلامی : باید ناوگان  حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم /ضرورت توسعه بزرگراه ها و خیابان ها

استاد دانشگاه آزاداسلامی و کارشناس شهری گفت: امروزه در سطح دنیا اولویت اول در شهر سازی پیاده رو ها و مسیر دوچرخه سواری است و اولویت های بعدی به ترتیب با وسایل حمل و نقل عمومی شامل : اتوبوس و مترو و در آخر با اتومبیل های شخصی است.

مهندس محمد رضا قربانی پارام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت :ساکنان شهرهای کوچک و نزدیک به تهران که صبح ها برای کار وارد و شبها خارج می شوند ناخود آگاه باعث تاثیرات عمده و سبب گره های ترافیکی سنگین در بزرگرراههای و خیابان داخل شهر می شود.

ضرورت توسعه بزرگراه ها و خیابان ها
این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : اگر خواستار توسعه بخشیدن بزرگراه ها هستیم در قدم اول باید حمل و نقل عمومی درون شهری را توسعه و با فرهنگ سازی این موضوع مردم را برای استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کنیم ،در واقع منظور از حمل و نقل عمومی فقط وسایل نقلیه نیست بلکه شامل فضاهای عمومی جنبی هم هست، به عنوان مثال ایستگاه ارتباطی بین ایستگاه های اتوبوس و مترو ، یا فضاهایی که سبب حرکت از غرب به شرق تهران می شوند.

کارشناس شهری در ادامه گفت : اقلیم کشور ما در فصول تابستان و زمستان متاثر از آفتاب و سرما است و در تاریخ معماری و شهرسازی ایران براساس این اقلیم ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که شهرداری مدرن وارد ایران شده ، از سوی متولیان شهرداری به این اقلیم سخت توجه ای نشده گفت: در شرایط مساعدی که برای حمل و نقل عمومی داریم عدم توجه به شرایط اقلیمی سبب شده بین ایستگاه ها یا بین مکان هایی که خط عوض می کنیم تنش های آب و هوایی به وجود بیاید شده و تصمیم می گیرند که از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

استاد دانشگاه آزاد گفت :ما باید حمل و نقل عمومی را توسعه بدهیم و مسیرهای موجود را اصلاح و تنش را از بین برده و با کمترین هزینه بزرگراه ها و خیابان ها را توسعه دهیم.
وی در پایان تصریح کرد : کمربند خطوط شمال به جنوب شهر تهران در شرایط مناسبی قرار دارد و خطوط شرق به غرب ، بزرگراه ها کمتر و دارای 3 خطوط آزادگان ، حکیم ورسالت است که باید این خطوط ادامه پیدا کندو توسعه در بزرگراه و خیابان ها بوجود بیاید.


خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 899592

وب گردی

وب گردی