با حضوردونالد ترامپ این رابطه امریکا و اسراییل  عمیق‌تر خواهد شد

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: آمریکا قصد دارد از اسرائیل به عنوان بازوی اجرایی خود در غرب آسیا استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز ؛ ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران در همایش آزاد مسجدالاقصی در سپر پیروزی محور مقاومت که صبح امروز دوشنبه دوم بهمن‌ماه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با طرح‌های خود می‌خواهد فساد و سلطه طلبی را در زمین گسترش دهد.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه داد: رابطه بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از سال 1948 میلای به صورت پنهانی برقرار شد پس از ریاست جمهوری کندی در واشنگتن این رابطه علنی شد.

وی با بیان اینکه در دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کندی بر حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی صحبت شد، افزود: اولین حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل در سال 1963 میلادی صورت پذیرفت و این رابطه در سال 1967 میلادی دچار یک دگرگونی بزرگ شد.

ابوشریف با بیان اینکه رابطه آمریکا و اسرائیل در سال 1967 در تمامی ابعاد متحول شد گفت: ایالات متحده سعی کرد از اسرائیل به عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های خود در خاورمیانه استفاده کند؛ واشنگتن در سال 1970 درگیر جنگ ویتنام بود و در همین زمان نیروهای سوری برای کمک به فلسطینی‌ها که در جنگ با رژیم صهیونیستی بودند وارد صحنه شدند، اما چون ایالات متحده در جنوب شرق آسیا درگیر بود از اسرائیل خواست تا وارد میدان نبرد شود و همین موضوع باعث شد رابطه بین واشنگتن و تل آویو عمیق‌تر شود.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: ما اگر بخواهیم به عمق رابطه دو کشور پی ببریم باید این موضوع را عنوان کنم که ایالات متحده آمریکا از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی تا به امروز بیش از دویست میلیارد دلار کمک مستقیم و بیش از صد میلیارد کمک غیرمستقیم کرده است.

وی با بیان اینکه البته حمایت های آمریکا فقط اقتصادی نبود و در بعد نظام و دیپلماتیک نیز واشنگتن از اسرائیل حمایت کرده افزود: در سال‌های گذشته ایالات متحده 45 بار مصوبات شورای امنیت که علیه اسرائیل بوده را وتو کرد که این نشان از رابطه عمیق دو کشور دارد.

ابوشریف افزود: البته حمایت از اسرائیل نه فقط از دولت بلکه از سوی مردم آمریکا هم انجام می‌شود؛ بر اساس نظرسنجی‌ها نیمی از ایالات متحده رژیم صهیونیستی را قبول دارند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران ادامه داد: جنبه دیگر حمایت‌های آمریکا از اسرائیل بعد تبلیغاتی است آمریکا و یهودیانی که در آمریکا هستند ماشین تبلیغاتی بزرگی را برای حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند؛ حتی یکی از کلیساهای ایالات متحده بیشتر روسای جمهور آمریکا، 60 درصد از مردم این کشور و افراطیون ایالات متحده عضو آن هستند از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: عمق رابطه آمریکا و اسرائیل استراتژیک و تمام عیار است و با حضور دولت‌های افراطی چون دونالد ترامپ این رابطه عمیق‌تر خواهد شد.

ابوشریف ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند موضوع فلسطین را به گونه‌ای جدید حل کنند که برای منطقه یک شوک بزرگ باشد.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: یکی از راهبردهای ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه مقابله با ایران است و قصد دارد در این راه از همپیمانان قدیمی چون آل سعود و رژیم صهیونیستی بهره‌ ببرد.

وی در بخش پایان سخنان خاطرنشان کرد: موضوعاتی که گفته شد که پایه‌های سیاست‌ آمریکا در خاورمیانه است که در این بین اسرائیل نقش اساسی در خاورمیانه را بازی می‌کند.

کد خبر: 899653

وب گردی

وب گردی