وقتی رانندگان تاکسی احساس خطر می کنند/اسنپ خوب یا بد ؟

تا همین دو سه سال گذشته مردم برای رفت و آمد در شهر از تاکسی ، آژانس یا اتومبیل های خطی استفاده می کردند و حتی کسی به این موضوع فکر نمی کرد که روزی این روش سنتی جای خودش را با تاکسی های آنلاین عوض کند . این روزها این هم سفر آنلاین را با نام اسنپ می شناسند که در زمستان 1393 فعالیت اش را در کشور آغاز کرد.

حسین طالبی - ایسکانیوز : بدون شک اسنپ باعث تحول بزرگ و عظیم در حمل و نقل درون شهری و یکی از پایه های اصلی تجارت الکترونیک محسوب می شود.نرم افزار اسنپ در حال حاضر برای 2 سیستم عامل اندروید و آی او اس منتشر شده است ، مالک اسنپ گروه اینترنت ایران است.

مهرداد خسروی - کارشناس شهری - معتقد است این روزها اسنپ به عنوان یه منبع درآمد جدید برای رانندگان محسوب می شود و هرکسی اجازه دارد براساس شرایطی که مدیران اسنپ اتخاذ کرده اند به عنوان راننده مشغول به کار شوند ، اما شاید مدیران به این موضوع دقت نکرده اند که اسنپ باهمه مزایا با اجرای این طرح امکان دارد از محبوبیت شان کاسته شود.

خسروی با اشاره به اینکه طراحی و اجرا این نرم افزار بسیار هوشمندانه و خوب بوده است می گوید: اما استمرار این حرکت آنطوری که باید رضایت بخش نبود چرا که پذیرفتن راننده بدون هیچ نظارتی جزء پرکردن یک فرم که رانندگان را با هر اخلاق و منش و سابقه ای را قبول کرده کمی نامتعارف است و این موضوعی دلیلی شده تا مسافران اسنپ از برخی رانندگان اسنپ ناراضی باشند و در نهایت از این نرم افزار استفاده نکنند.

وی می گوید: در واقع پبش از پیاده سازی یک طرح خوب در اجتماع باید فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود اما متاسفانه درباره اسنپ این کار انجام نشد و مدیران این طرح فقط سعی بر تبلیغات آن در بین مردم و جذب مشتری داشته اند که پس از گذشت سه سال از حضور اسنپ در حمل و نقل شهری ،بدلیل مشکلات حاشیه ای به آن نپرداخته اند و باعث شده تا هم مسافران آن کاسته شود و رانندگان استقبال زیادی از این طرح برای درآمدزایی و یا انتخاب آن به عنوان کار دوم نداشته باشند.

اسنپ چگونه کار می کند؟

برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص کردن مسیر سفر، گزینه‌های سفر، انتخاب نوع سرویس و مشاهده هزینه سفر، تقاضای خودرو کرده و این اپلیکیشن به‌طور خودکار مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تأیید می‌کند. همچنین مسافران نیز می‌توانند موقعیت رانندهٔ خود را مشاهده کنند. در اسنپ امکان پرداخت هزینه به هر دو صورت نقدی و غیرنقدی وجود دارد.


امکانات نرم افزار اسنپ از قبیل :برآورد هزینه سفر ،امتیاز دهی به مسافر و راننده ،امکان اشتراک گذاری سفر ،انتخاب نوع سرویس ،گزینه های سفر و کد تخفیف از امکانات و محاسن اسنپ محسوب می شود.

وقتی رانندگان تاکسی احساس خطر می کنند

نرم افزاراسنپ پس از 3 سال فعالیت در حوزه حمل و نقل درون شهری در تمام کشور به ویژه کلانشهرها مورد استفاده عمده افراد برای سفرهای شهری شده است و رانندگانی که تا قبل از وجود این نرم افزار در آژانس ها یا بصورت خطی فعالیت می کرده اند عضو رانندگان اسنپ شده اند و حتی بسیار افراد که در حوزه مختلف فعالیت می کنند ، کار با اسنپ را به عنوان شغل دوم انتخاب کرده اند.

بعد از همه گیر شدن این هم سفر آنلاین در بین مردم ، رانندگان تاکسی احساس خطر کرده و به اجرای طرح این نرم افزار در روبرو مجلس شورای اسلامی تجمع و اعتراض کردند و کلام اول و آخر رانندگان تاکسی آجر شدن نان رانندگان اسنپ بود.
مزیت تاکسی هایی که اسنپ هم می شوند

رانندگان تاکسی ها زرد یا شخصی با عضویت در اسنپ به عنوان راننده دارای مزیت هایی می شوند از جمله ، نیاز نداردمسیر برگشت را خالی برگردد و یا در خیابان دنبال مسافر بگردد و در نتیجه ضریب اشتغال خودرو دو برابر می شود.ضمن اینکه از بابت آلودگی هوا وترافیک هم به نفع شهر است.

تکنولوژی زندگی را برای انسان امروز بسیار آسان و پردردسر کرده است.اسنپ هم یک تکنولوژی محسوب می شود که حمل و نقل درون شهری مدرن آسان تر کرده است.امروزه برای پیشرفت، افراد باید خود را با تکنولوژی تطبیق و مرتبط سازند.


رانندگان تاکسی زرد ، خطی و آژانس که هیچ وقت باهم رقابت نداشته و در گرما و سرما برای بدست آوردن نان حلال فعالیت شبانه روزی داشته اند ، باید این موضوع را بپذیرند که اسنپ امروز عضو مهمی از حمل و نقل درون شهری محسوب می شود و بیشتر شهروندان آن را پذیرفته اند.



706

کد خبر: 899735

وب گردی

وب گردی