ساکت: امیدوارم بحث حضور هواداران در سه بازی اول جام جهانی در فضایی خوب انجام شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: جام جهانی یک رویداد بزرگ است که مردم از آن استقبال می‌کنند، امیدوارم در سه بازی اول در فضایی خوب حضور هواداران را داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا ساکت در مراسم قرعه‌کشی بلیت جام جهانی عنوان کرد: در مراسم امروز دستگاه‌های نظارتی، حراست ورزش، حراست فدراسیون و... حضور داشتند تا کار به نحو احسن انجام شود از استقبال مردم تشکر می‌کنم جام جهانی یک رویداد بزرگ است و امیدوارم در سه بازی اول در فضایی خوب حضور هواداران را داشته باشیم و در مراحل بعد هم زمینه حضور هواداران را فراهم کنیم.

وی افزود: بخش‌های دیگر هم در امر کارهای فرهنگی و هنری فعال هستند فرش جام جهانی که تصویر حرم حضرت امام رضا(ع)، نمایی از شهرهای تبریز، اصفهان و تهران، آرم فدراسیون فوتبال ایران، روسیه و جام جهانی روی آن نقش بسته است توسط هنرمندان آذربایجان شرقی در تبریز در حال بافت است. یک فرش اهدا به موزه امام رضا می‌شود فرش دیگر به موزه فدراسیون فوتبال ایران اهدا خواهد شد، یک فرش به فدراسیون روسیه و سه فرش هم به مراکش، اسپانیا و پرتغال اهدا می‌شود. همچنین با توجه به مشخص نبودن حریفان مرحله بعد فرش‌های عمومی هم در نظر گرفته شده است. می‌خواهیم هنر ایرانی دفاع کنیم در گذشته هم این کار انجام شده اما امسال به صورت گسترده‌تر دنبال می‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: همچنین در ابتدای بازی‌ها کاپیتان تیم ملی از صنایع دستی ایران به حریف هدیه می‌دهد تا ضمن قدردانی از هنرمندان کشورمان ترویج هنر و فرهنگ ایرانی را داشته باشیم. قطعاً سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم تلاش خود را انجام می‌دهد. سفارت ایران در روسیه فعال شده است و رایزن فرهنگی وزارت خارجه فعالیت خود را دنبال می‌کند.

ساکت در مورد بحث بازار سیاه گفت: فیفا تمیهدات لازم را در این مورد پیش‌بینی کرده تا بازار کاذب به راه نیفتد. هر نفری که به ورزشگاه وارد می‌شود باید سه مدرک را ارائه دهد. گذرنامه فرد دیده می‌شود و با بلیت او تطبیق داده می‌شود دوستان باید دقت کنند که در سایت فیفا تمامی مسائل مشخص شده است. افرادی که می‌خواهند بلیت تهیه کنند می‌توانند اطلاعات را از سایت فیفا بگیرند.

وی در مورد اینکه آیا تیم ملی بعد از هر بازی به کمپ لوکوموتیو بازمی‌گردد، عنوان کرد: طرح کلی در جام جهانی همین است و هر کسی بعد از بازی به کمپی که در آن مستقر است باز می‌گردد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه تکلیف آنهایی که پول دادند اما اسم‌شان در قرعه‌کشی فروش بلیت درنیامده است، گفت:‌به زودی امور مالی از طریق سایت شرایط استرداد هزینه را اعلام می‌کند البته یک مرحله دیگر باقی مانده و کارها انجام می‌شود.

ساکت در مورد قیمت بلیت‌ها عنوان کرد: همانطور که می‌دانید بلیت‌ها سه سطح قیمتی برایشان تعیین شده که بر همان اساس کارها انجام می‌شود.

وی در مورد اینکه ایران در جام جهانی چند هوادار دارد، گفت: در دو سه مرحله کار فروش بلیت انجام می‌شود، ۸ درصد بلیت‌ها به ما اختصاص یافته که دو مرحله دیگر هم وجود دارد و خود فیفا به صورت عمومی این کار را انجام می‌دهد. آنها بنابر وضعیت موجود در جام جهانی کار بلیت‌فروشی را انجام می‌دهند اما مراحل بعدی همانطور که گفتم برعهده فیفا است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد درگیری دستیار کی‌روش با نماینده‌اش در مرکز پک گفت: قرار شد در مورد مسائل بلیت‌فروشی صحبت کنیم همانطور که گفته شد تاج خودش این مسئله را بررسی می‌کند.

ساکت در مورد اینکه آیا کی‌روش به ایران بازگشته است، عنوان کرد: کی‌روش در ایران است.

602

کد خبر: 899794

وب گردی

وب گردی