حقیقت ایران به مردم اندونزی شناسانده شود

وحفی الدین سکام گفت: باید حقیقت ایران به مردم اندونزی شناسانده شود، مذاهب مختلف اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه در ایران در کنار هم زندگی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیئت تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی به ریاست حجت الاسلام مختاری که جهت شرکت در کنفرانس بین المللی امام محمد غزالی در اندونزی به سر می‎برد دیدارها و ملاقات هایی با هیئت های دینی و دانشگاهی حاضر در این کنفرانس داشت و بر گسترش روابط فرهنگی، دینی و علمی با جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد.

همچنین در جریان این سفر حجت الاسلام مختاری و هیئت همراه با جمعی از شخصیت ها و مقامات دینی و فرهنگی و علمی کشور اندونزی نیز دیدار و حول همکاری های مشترک به گفت وگو پرداختند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با دکتر وحفی الدین سکام؛ معاون سازمان بزرگ نهضت‌العلمای اندونزی در حاشیه برگزاری کنگره امام محمد غزالی، اندیشه تقریب در جهان اسلام را از مهم‌ترین زیرساخت‌ها و شرط‌های اعتلای اسلام عنوان کرد.

مختاری افزود: در بین ظرفیت‌های متعدد جهان اسلام برای رسیدن به وحدت کلمه و انسجام مسلمانان، دانشگاه‌های اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های اسلامی از زمان تاسیس، تاکنون تاثیرات عمیقی در وحدت امت اسلامی داشته‌است، گفت: ایجاد بسترهای لازم برای ترویج مطالعات و آموزش‌های تطبیقی در قالب فقه، اصول، کلام، حدیث و سایر علوم اسلامی با هدف تقریب روز افزون مذاهب اسلامی، از مولفه‌های حیاتی در نقش‌آفرینی دانشگاه‌های اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم مذاهب اسلامی هر کدام ظرفیت خاص خود دارد که باید از این بسترها به نحو احسن در راستای تقویت اسلام استفاده شود.

مختاری تاکید کرد: پیروان مذاهب اسلامی باید با تکیه بر اصل مهم وحدت از ظرفیت‌ها مذهب خود برای گسترش و تقویت این دین الهی بهره بگیرند.

وی بر ارتباطات خوب بین دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه‌های اندونزی تاکید کرد و بیان داشت: حضور اساتید و علمای دینی کشور اندونزی در ایران و بلعکس می‌تواند در ارتقای شناخت از سیاست‌ها و دیدگاه‌های ایران نسبت به مذاهب نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه این دیدار وحفی الدین سکام نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کنفرانس امام غزالی با همکاری ایران در بزرگداشت یک عالم بزرگ اهل سنت، گفت: باید حقیقت ایران به مردم اندونزی شناسانده شود، چون در اندونزی بسیاری با ایران و این که مذاهب مختلف اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه در ایران در کنار هم زندگی می کنند نا آشنا هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بخاطر تبلیغات سوء برخی رسانه ها برخی از مردم ما نسبت به ایران سو تفاهم دارند و این دیدارها و رفت وآمدها مخصوصا دیدارهای علمای دین و دانشگاهی در خنثی سازی این تبلیغات و معرفی جمهوری اسلامی ایران به مردم اندونزی بسیار موثر خواهد بود.

معاون سازمان بزرگ نهضت‌العلمای اندونزی افزود: ما باید از ایران یاد بگیریم با اینکه تحریم است اما در عرصه های مختلف موفق است و مسیر پیشرفت خود را با تکیه بر قدرت و توان داخلی پیش برده است.

وی بیان داشت: حضور یک عالم اهل سنت ایرانی(ماموستا رستمی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری ایران) در این سفر بسیار غنیمت است. ایشان باید به مراکز دینی و فرهنگی ما سفر کند تا مردم بدانند در ایران اهل سنت در کنار شیعه است و باهم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‎کنند. باید این واقعیت را به دنیا و مردم اندونزی معرفی کرد.

سپس ماموستا رستمی از علمای اهل سنت سنندج و عضو مجلس خبرگان رهبری به تشریح وضعیت اهل سنت در ایران و زندگی و همزیستی مسالمت آمیز و مثال زدنی اقوام و مذاهب مختلف اسلامی در ایران پرداخت.

آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز درخصوص دانشگاهها ی ایران که دوره آموزشی فقه شافعی در مقاطع مختلف دارند توضیحاتی ارائه کرد.
همچنین وی در پاسخ به سوال دکتر وحفی الدین سکام که شما چگونه در برابر تحریم ها ایستادید؟ گفت: ما ملت متحد هستیم. رهبری ایران واحد داریم و همه از ایشان حرف شنوی دارند. ما با اتحاد و تکیه بر توان داخلی در مسائل پزشکی، علمی و دفاعی پیشرفت های خوبی داشتیم.

502

کد خبر: 899800

وب گردی

وب گردی