مصرف نفت گاز در زنجان ۵۴ درصد رشد دارد

مدیر منطقه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری ۸۵ میلیون و ۷۳۳ هزار لیتر فراورده نفت گاز در زنجان مصرف‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود آقا محمدیان ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه سوخت و حمل‌ونقل در محل استانداری زنجان، افزود: طی ۱۰ ماه سال جاری ۸۵ میلیون و ۷۳۳ هزار لیتر فراورده نفت گاز که به‌عنوان سوخت ذخیره جهت مصرف در مواقع قطعی گاز در اختیار نیروگاه سلطانیه زنجان قرار داده‌شده است.

وی اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۵ میلیون و ۷۳۵ هزار لیتر از رشد ۵۴ درصد رشد داشته است.

مدیر منطقه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان از وجود ۵۳ جایگاه سوخت و ۴۰ جایگاه cng در استان زنجان خبر داد و یاد آور شد: تعداد جایگاه‌های سوخت مایع (نفت و گاز) قبل از سال ۸۰ حدود ۲۷ باب بود و از سال ۸۰ با رشد ۱۹ درصدی به ۳۲ باب افزایش‌یافته است.

آقا محمدیان ابراز کرد: در دهه ۹۰ با افزایش ۵۹ درصدی به ۵۱ جایگاه رسیدو در سال گذشته به ۵۳ جایگاه رسیده است و تعداد جایگاه‌های cng در سال ۹۲ شامل ۳۲ باب جایگاه، سال ۹۴ شامل ۳۹ باب و چهلمین جایگاه در سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: در حال حاضر اکثریت جایگاه‌های سوخت در استان زنجان استانداردسازی شده و موفق به دریافت گواهی‌نامه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شدند.

مدیر پخش شرکت نفت و فرآورده‌های نفتی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص ترانزیتی استان زنجان و قرار گرفتن در کریدور غرب به شرق، محموله‌های قاچاق از استان‌های هم‌جوار درگذر از استان توسط نیروی انتظامی توقیف و محموله ضبط می‌شود.

آقا محمدیان تأکید کرد: خوشبختانه در استان زنجان عملکرد نیروی انتظامی در بحث کشفیات سوخت قاچاق بسیار جای تقدیر و تشکر دارد و زنجان موقعیت خاصی در بین استان‌های کشور دارد و در این میان چون با هفت استان ارتباط دارد، به‌تبع آن، عبور خودروهای حامل قاچاق هم بیشتر است.

901/900

کد خبر: 899841

وب گردی

وب گردی