بازدید تیلرسون از گرانترین سفارت آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به انگلیس از سفارت یک میلیارد دلاری جدید کشورش در لندن بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، روز دوشنبه، رکس تیلرسون،وزیر خارجه آمریکا، از سفارت یک میلیارد دلاری جدید آمریکا در لندن بازدید کرد. این در حالی است که چند روز پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نقل مکان سفارت آمریکا در لندن را بخشی از توافقی بد خوانده بود که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، حاصل شد.

ترامپ در روزهای گذشته، سفر خود برای افتتاح سفارت جدید آمریکا در لندن را لغو کرد و گفت: قصد ندارد بر توافق بدی که دولت اوباما حاصل کرده، صحه بگذارد.

وودی جانسون، سفیر آمریکا در انگلیس، از تیلرسون استقبال کرد. دیپلمات ارشد آمریکایی پس از آن با برخی از تفنگداران دریایی آمریکا که در این سفارت مستقر شده اند، دیدار داشت.

هنگامی که از سفیر آمریکا پرسیده شد آیا مراسم افتتاح و بریدن روبان برای سفارت جدید این کشور برگزار خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: «به هر ترتیب ما این مراسم را برگزار خواهیم کرد اما اکنون لزومی برای آن وجود ندارد. در زمان مناسب این اقدام را انجام خواهیم داد.»

تصمیم نقل مکان سفارت آمریکا به بخش جنوبی رود تیمز در سال 2008 و در دولت جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، اتخاذ شد.

در چند روز گذشته، پرچم آمریکا از مقر پیشین سفارت این کشور، که از سال 1938 مشغول به فعالیت بوده است، برداشته شد. منطقه پیشین سفارت آمریکا در طی جنگ جهانی دوم به «آمریکای کوچک» شناخته می‌شد. در آن هنگام، مرکز فرماندهی نظامی ژنرال دوایت آیزن‌هاور، سی و چهارمین رئیس جمهور آمریکا در میدان گروس‌ونور قرار داشت.

کد خبر: 899867

وب گردی

وب گردی