عملیات رزمایش دریایی ارتش درسواحل سیستان و بلوچستان

نخستین روز از رزمایش مشترک ارتش در سواحل جنوب سیستان وبلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صداوسیما، سخنگوی رزمایش در خصوص برگزاری اولین روز این رزمایش گفت: عملیات تاخت، اجرای عملیات سقوط آزاد، ایجاد تله های انفجاری، عملیات هلی برن و تبادل عمودی یگان های تکاور از جمله اقدامات تاکتیکی تیپ های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی ارتش بود.

امیر موسوی افزود: کنترل کامل خطوط کشتیرانی در منطقه به منظور تامین امنیت دریانوردی و مقابله با پدیده شوم دزدان دریایی در آبهای دوردست از اقدامات انجام شده در بخش دریایی این رزمایش بود.

وی همچنین تصریح کرد: تکاوران نیروی دریایی با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و در مدت زمان کوتاه توانستند پیشروی یگان های مهاجم را مهار و منهدم کنند.

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز گفت: یگان های این نیرو به یگانهای متحرک هجومی تبدیل شده و در این رزمایش به شکل مطلوب در تحقق
اهداف پیش بینی شده ماموریت خود را اجراکردند.

سرتیپ حیدری افزود: در این رزمایش همچنین دستاوردهای جدید توپخانه متحرک هجومی و راکت انداز دقیق زن لبیک یک نیروی زمینی ارتش با موفقیت اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داد.

امیر شرفی نسب فرمانده پایگاه دریایی منطقه سوم نبوت کنارک هم گفت: سامانه های پهپاد گسترش یافته نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات رهگیری از نفوذ دشمن به سمت مرزهای آبی و خاکی ممانعت کرده و برتری عملیاتی یگان های عمل کننده در صحنه رزم را به نمایش گذاشتند.

شایان ذکر است حضور اساتید و فرماندهان پیشکسوت نیروی دریایی راهبردی از نکات قابل توجه این مرحله از رزمایش بود که نقش هدایت، ارائه مشاوره و راهنمایی های تاکتیکی لازم به نیروهای جوان را بر عهده داشتند.

منبع : مهر

کد خبر: 899925

وب گردی

وب گردی