دولت بودجه سال آینده را شفاف کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر با اعتقاد دولت به تعیین مبلغ واقعی بودجه تخصیص یافته به دانشگاه ها، پرداخت بودجه شفاف و واقعی شد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره بودجه مصوب 97 دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مشکلات پیش رو گفت: در سال های قبل بودجه مصوب دانشگاه ها عدد و رقمی که داده می شد و روی کاغذ می آمد، عملا بر طبق مبلغ مصوب پرداخت نمی شد.

وی افزود: مثلا برای یک دانشگاه مبلغ 10 میلیارد تومان مصوب می شد ولی عملا 5 میلیارد تومان پرداخت می شد و اصطلاحا گفته می شد 5 میلیارد تومان را پرداخت می کنیم، چون دولت پول ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: در حال حاضر دولت در این دوره گفت من هر چقدر را که می توانم پرداخت کنم و تخصیص دهم، روی کاغذ می نویسم، اگر بتوانم ده میلیارد را پرداخت کنم همان ده میلیارد را مصوب و تخصیص می دهم.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در ادامه گفت: در حال حاضر با اعتقاد دولت به تعیین مبلغ واقعی بودجه تخصیص یافته به دانشگاه ها، پرداخت بودجه شفاف و واقعی شد؛ یعنی اگر دولت پیش از این بودجه ای مصوب می کرد و عملا رقم واقعی با بودجه مصوب شده فرق می کرد و در عمل اتفاقی نمی افتاد، کاری که دولت در بودجه امسال کرد این بود که بودجه را شفاف کرد.

وی در پایان یاد آور شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل از رسیدگی صحن و کمیسیون تلفیق به بودجه دانشگاه ها و مراکز عالی رسیدگی می کند و اینطور نیست که توجه نکنند،کمیسیون آموزش همه این موارد را رسیدگی و بررسی می کند.

خبرنگار :ندافراهانی

کد خبر: 899932

وب گردی

وب گردی