ورود یک برند آسیایی موبایل به مرحله بعدی رجیستری

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تهران گفت: از ۱۴ بهمن ماه یکی از سه برند سامسونگ ،LG و هواوی وارد فاز رجیستری خواهد شد.

مهدی محبی رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به غیر فعال شدن بیش از ۲۵ هزار گوشی برند اپل با اغاز طرح رجیستری گفت: از این تعداد گوشی اپل نزدیک به پنج هزار عدد آن مهمان بودند که از کشور خارج شده اما ۲۰ هزار عدد باقی مانده با اجرای طرح رجیستری از کار افتاده اند.

او تصریح کرد: از این تعداد بخشی مربوط به واردات مسافری و بخش دیگر به فروشندگان مرتبط است که تنها راه فعال کردن این گوشی ها مراجعه به گمرک و پرداخت حقوق گمرکی است.

محبی به این نکته نیز اشاره کرد که برای واردات رسمی و رجیستر شدن هر گوشی تلفن همراه به کشور باید ۱۷درصد قیمت آن حقوق و عوارض پرداخت شود.

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تهران با اشاره به ابلاغیه اخیر اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشت وجوه به خریداران گوشی های قاچاق تصریح کرد: طبق قانون هر کالایی که به کشور وارد می شود باید حقوق گمرکی را بپردازد و این حق مصرف کننده است که گوشی که از مبادی قانونی وارد شده را استفاده کند که فروشندگان ملزم به اجرای آن هستند.

او به نوسان نرخ ارز بر قیمت گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد وگفت: با وجود افزایش ۲۰ درصدی قیمت دلار چون واردات زیاد انجام شده و تقاضا کاهش یافته قیمت گوشی چندان افزایش نیافته است.

محبی به مرحله بعدی اجرای طرح رجیستری موبایل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در طرح رجیستری هم‌اکنون ۴ برند گوشی شامل آیفون، گوگل پیکسل، موتورولا و بلک بری مورد ارزیابی ثبت شناسه قرار می‌گیرد و از ۱۴ بهمن‌ماه در گام بعدی یکی از سه برند آسیایی سامسونگ و LGو هواوی شامل اجرای این طرح خواهند شد و امیدواریم تا ۱۵ اسفند تمامی برندهای موجود در بازار وارد این طرح شوند.

401

کد خبر: 899942

وب گردی

وب گردی