سردار وحیدی : مواضع اروپایی ها درباره مسائل موشکی ایران باعث تعجب است / سخن از مذاکرات موشکی را دشمنی علیه ایران می‌دانیم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد : اروپایی ها باید مراقبت کنند تا وارد صحنه ای نشوند که همان بی اعتمادی های گسترده ای که ملت ایران به آمریکا و سیاست های سلطه جویان این کشور داشته اند در قبال کشورهای اروپایی نیز داشته باشند.

سردار احمد وحیدی وزیر اسبق دفاع و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی در خصوص مسائل موشکی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها وارد مذاکرات موشکی نخواهد شد بلکه این موضوع را به عنوان یک دشمنی علیه خود قلمداد می کند؛ جای بسی تعجب است که کشورهای اروپایی با وجود این که مواضع جمهوری اسلامی را می دانند چنین اظهاراتی می کنند.

وی افزود: یک کشور برای اصول دفاع مشروع از خود، توامندی نظامی و دفاعی خود را باید افزایش دهد؛ جمهوری اسلامی ایران نیز بدون انتظار از بیگانگان توانمندی دفاعی خود را افزایش داده است.

وحیدی ادامه داد: این که استکبار جهانی انتظار داشته باشد جمهوری اسلامی ایران توانمندی دفاع خود را از بین ببرد و یا تضعیف کند، انتظار مضحک و احمقانه ای است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این که جمهوری اسلامی برای این گونه اظهارات ارزشی قائل نمی شود تصریح کرد: اروپایی ها باید مراقبت کنند تا وارد صحنه ای نشوند که همان بی اعتمادی های گسترده ای که ملت ایران به آمریکا و سیاست های سلطه جویان این کشور داشته اند در قبال کشورهای اروپایی نیز داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: اظهارات مقامات اروپایی درباره مسائل موشکی و حضور منطقه ایران، نتیجه ای جز تضعیف موقعیت آن ها در سطح بین الملل نخواهد داشت.

302

کد خبر: 899961

وب گردی

وب گردی