سخن گفتن از تحول در آموزش و پرورش بدون عمل به آن فایده ای ندارد

معاون دبیری بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی گفت: سخن گفتن از تحول در آموزش و پرورش بدون عمل به آن فایده ای ندارد.

امیر مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، گفت: سخنان جناب آقای بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش در مورد پیگیری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسرت بخش بود؛ اما تحول در نظام تعلیم و تربیت به عنوان قطب پرورش نیرو و جامعه سازی اسلامی، بدون اختصاص بودجه برای آن سخنی ناکارآمد است.

وی افزود: متاسفانه هر روز ما اخبار تازه ای از بی اعتنایی برخی مسئولین ارشد کشور به معلم و جامعه فرهنگیان می شنویم.

معاون دبیری بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی تصریح کرد: امتیازاتی که برای مراکز تربیت دبیر و دانشگاه های فرهنگیان در راستای جذب نیرو و تربیت بهترین معلمان وجود داشته است روز به روز دارد تقلیل می یابد و حذف می شود، از آن طرف بر سنگینی بار تعهد خدمتی که این دانشجویان می دهند به صورت یک طرفه توسط دولت افزوده می شود.

وی افزود: ظاهرا دولت فقط خودش را می بیند و به آینده توجهی ندارد، در حالی که آینده نگری لازمه مدیریت است.

مرادیان با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت نادرست پر رنگی را در کشور شاهد هستیم، افزود: عدم مدیریت در حمایت از تولید داخل، جلوگیری از قاچاق بی رویه کالا و واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، عدم برخورد با مفسدین اقتصادی دور و نزدیک به دستگاه های دولتی و غیر دولتی و بسیاری مشکلات دیگر، که تنها نتیجه عدم مدیریت صحیح منابع و نظام اقتصادی است؛ این دغدغه ها بارها از سوی دلسوزان انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است و اعتقاد داریم که اگر مدیریت صحیح منابع سرشار موجود وجود داشته باشد مجبور نخواهیم بود از منابع بخش هایی که جزو ضروریات کشور هستند، مانند آموزش و پرورش و فرهنگیان، بزنیم تا آن سوء مدیریت را جبران کنیم.

فعال دانشجویی دانشگاه شهید رجایی تاکید کرد: جذب دانشجو معلمان به سمت دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر، با درنظر گرفتن مزایای معنوی و مادی مختلف آن بوده است که در تعهد خدمت آن ها در شروع به تحصیل ذکر شده است؛ ما به دولت تعهد داده ایم و دولت هم به ما. حال اگر دولت بیاید و یک یک مزایایی که تعهد شده است را بگیرد این می شود نقض عهد، البته امیدواریم که خود دولت به این قضیه بیش از گذشته توجه کرده و این اتفاق نیافتد.

وی افزود: در هر صورت اینگونه جفاها در حق این قشر از فرهنگیان غیر قابل پذیرش و مخالف مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری است.

مرادیان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در همین زمینه فرمودند :«دانشگاه فرهنگیان را مسئولین جدی بگیرند، دانشگاه فرهنگیان را که تولید کننده ی معلم است جدی بگیرند. هرچه می توانند برای این سرمایه گذاری کنند، به یک لحاظ اهمیت این دانشگاه از همه ی دانشگاه های کشور بیشتر است. ظرفیت دانشگاه های معلم پرور -دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی- را باید تا آنجا که ممکن است افزایش داد، این از همه مقدم است.» (17/2/96) اما دیدگاه برخی مسئولین در این باره واقعا اسف بار است.

وی ادامه داد: ما پیگیر حل این مشکل تا رسیدن به حاصل خواهیم بود، از هیات محترم دولت هم می خواهیم در لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، تجدید نظر کرده و اصلاحات لازم را اعمال نمایند. از جمله در تبصره 2 از بند 51 .

عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی خاطر نشان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهیم برای جلوگیری از بی رونقی دانشگاه های فرهنگیان و اضمحلال آموزش و پرورش، با ارائه اینگونه طرح ها مخالفت نموده و از تصویب آن جلوگیری کنند.

کد خبر: 899963

وب گردی

وب گردی