لزوم حضور جدی تر بخش خصوصی در گردشگری سلامت

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیشرفت های خوب ایران در بخش پزشکی گفت: لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران صبح امروز در صبحانه کاری که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد با تاکید بر این که مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است، گفت: تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسایل انسانی مساله بهداشت، درمان و تغذیه است.

او افزود: بخش خصوصی و بخش مردمی مخصوصا فعالان اقتصادی در طول سال‌های گذشته براساس مسئولیت‌ اجتماعی در بخش درمان، کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند و نمونه آن تشکیل موسسات نیکوکاری است که در جهت بهره‌وری بیشتر نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت است.
شافعی تاکید کرد: در بخش غذا و صنایع غذایی به دلیل موقعیت های قابل توجه کشورمان از پتانسیل خوبی برای فعالیت های برون مرزی برخوردار هستیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی به گردشگری سلامت گفت: در بخش پزشکی در حال به دست آوردن نقاط مطلوب هستیم و کشورهای اطراف ایران هم نیازمند استفاده از این ظرفیت کشورمان هستند، بنابراین لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

شافعی به تجارت غذای حلال اشاره کرد و گفت: در حالی که این تجارت در دنیا رو به گسترش است اما ایران از تجارت در این سهم بالایی ندارد که امیدواریم با تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت این بخش هم فعال تر شود.

401

کد خبر: 899976

وب گردی

وب گردی