طریقت: خیلی‌ها وزنه‌برداری بانوان را باور نمی‌کنند/ فعلا چراغ خاموش حرکت می‌کنیم

نائب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: فعلا با چراغ خاموش حرکت می‌کنیم، اما برنامه‌های خوبی برای آینده داریم.

به گزارش ایسکانیوز، ریحانه طریقت درباره برگزاری رکوردگیری وزنه‌برداری بانوان گفت: برای ارزیابی از شرایط بانوان در این رشته تصمیم به برگزاری رکوردگیری گرفتیم البته این موضوع بیشتر حالت اطلاع‌رسانی خواهد داشت؛ چون خیلی‌ها خبر نداشتند و شاید باورشان نشود که چنین اتفاقی قرار است رخ دهد.

وی ادامه داد: البته تلاش می‌کنیم یکی - دو رکوردگیری دیگر برگزار کنیم چون خیلی از ورزشکاران از رشته‌های دیگر با ما تماس گرفتند و عنوان کردند جا ماندند و علاقمند به حضور در وزنه‌برداری هستند البته ما کار خودمان را 6 ماه است آغاز کردیم. در برخی استان‌ها رکوردگیری استانی انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم حدود 100 تا 120 ورزشکار داشته باشیم. با توجه به کمیتی که در وزنه‌برداری مردان با توجه به قدمت 70 ساله آن در ایران داریم احساس می‌کنم خیلی هم عقب نیستیم. در این مدت گام‌های بزرگی برای پیشرفت این رشته در بانوان برداشتیم و برنامه‌های خوبی برای آینده داریم.

نائب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که آیا در زمینه کادرسازی اعم از مربیان و داوران کاری صورت گرفته است یا خیر، گفت: محدودیت‌هایی برای آموزش عملی بانوان داشتیم، اما در همین مدت کوتاه تلاش کردیم از بین بانوان علاقمند که خیلی هم از این رشته دور نیستند و تعدادی از آنها که از اعضای خانواده پیشکسوتان وزنه‌برداری هستند؛ داور و مربی تربیت کنیم. البته در استان‌ها مربیان کار سازندگی و آموزش را انجام می‌دهند. در این 6 ماه نیز به صورت چراغ خاموش آموزش مربیان و داوران را انجام می‌دادیم؛ همچنین نائب رئیس بانوان استان‌ها را نیز مشخص کردیم.

طریقت با اشاره به اینکه پوشش اسلامی وزنه‌برداری بانوان در سال 2011 توسط فدراسیون جهانی تصویب و تائید شده است،‌گفت: خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم و ما هم تلاش می‌کنیم با بومی‌سازی این پوشش در رقابت‌های پیش رو شرک کنیم. قبل از سال جدید با توجه به نتایج رکوردگیری اردوی نوجوانان را برگزار خواهیم کرد و بعد از عید نوروز نیز اردوی بزرگسالان و جوانان را استارت می زنیم. خیلی علاقمند هستیم که کارها سریع‌تر پیش برود و بتوانیم نتیجه زحمات‌مان را ببینیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به حضور بانوان در مسابقات بین‌‌المللی امیدوار است و آیا می‌توان انتظار حضور وزنه‌برداران زن در بازی‌های آسیایی را داشت یا نه،‌گفت:‌ فدراسیون جهانی 192 کشور عضو دارد که تنها ما و عربستان در بخش بانوان فعالیتی نداشتیم. عربستان نیز این فعالیت را از سال قبل آغاز کرد و تنها ما بودیم. خوشبختانه در این مدت فدراسیون جهانی توجه ویژه‌ای به این رشته در بانوان داشته است.

طریقت تصریح کرد: قرار است گزارشی برای وزیر ورزش آماده کنیم، البته فعلا دست نگه داشتیم تا بعد از رکوردگیری گزارش کاملی تقدیم وزیر ورزش کنیم، اما متاسفانه کمیته ملی المپیک هنوز ما را برای حضور در بازی‌های آسیایی ندیده است. شاید دلیلش این بود که تا به حال وزنه‌برداری بانوان نمودی نداشته است. البته ما تلاش می‌کنیم بعد از رکوردگیری با توجه به نتایج به دست آمده و نزدیکی به رکوردهای مسابقات تیمی را مشخص کنیم.

601

کد خبر: 900043

وب گردی

وب گردی