مخالفتی با حذف کنکور نداریم/ نمی‌توانیم ملاک ارزیابی کنکور را بر اساس نمره امتحانی هر مدرسه قرار دهیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال 95 در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله عملیاتی نشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ، در رابطه با اظهارنظر دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد، گفت: درباره حذف کنکور بارها صحبت کرده‌ایم؛ ما مخالفتی با حذف کنکور نداریم ولی این پروسه باید در چارچوب قانون و به صورت عدالت محور اجرا شود.

وی افزود: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال 95 در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله از سوی آموزش و پرورش عملیاتی نشد و در قانون اینگونه مطرح شد که آزمون نهایی آموزش و پرورش در برخی دروس برگزار شود.

خدایی گفت: با توجه به اینکه آموزش در شهرها و روستاها و مدارس دولتی و غیرانتفاعی متفاوت است، ما نمی‌توانیم ملاک ارزیابی کنکور را بر اساس نمره امتحانی هر مدرسه قرار دهیم زیرا این کار خلاف عدالت است و باید آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون‌های آموزش و پرورش در سال سوم دبیرستان استاندارد است و در کنکور هم تاثیر دارد ولی براساس قانون باید در تمام سال‌های دبیرستان چنین آزمونی برگزار شود که بتوانیم نمره آن را ملاک ارزیابی کنکور قرار دهیم.
706

کد خبر: 900065

وب گردی

وب گردی