قضات در ایران کمتر از نصف قضات دیگر کشورها حقوق می‌گیرند

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه قضات در ایران کمتر از نصف حقوق قضات دیگر کشورها را می‌گیرند، گفت: مجلس قوه قضائیه را مکلف به اجرای طرح کاداستر کرد اما اعتبارات را ممنوع کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه سوم بهمن پارلمان و پس از سخنان محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد ارزیابی عملکرد 8 ماهه بودجه سال 96، گفت: قضات در کشور ما کمتر از نصف حقوق قضات دیگر کشورها را دریافت می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه بر اساس قانون برنامه ششم حداقل 2.2 بودجه عمومی به قوه قضائیه اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: در عمل شاهد انحراف در تخصیص این بودجه بودیم.

ملکشاهی با اشاره به اینکه اجرای قانون آیین دادرسی کیفری دست کم به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: صرفاً 10 تا 20 درصد اعتبارات عمرانی قوه قضائیه در سال 96 تخصیص یافته است.

وی افزود: هزینه سرانه برای زندانیان هر نفر 6 هزار تومان اختصاص می‌یابد که این هزینه اعم از پوشاک و غذای آنان است، اما به هیچ جا نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در شوراهای حل اختلاف متأسفانه 200 هزار تومان به طور میانگین به کارکنان داده می‌شود.

نماینده مردم خاطرنشان کرد: مجلس قوه قضائیه را مکلف کرده است که ظرف 5 سال قانون حدنگار (کاداستر) را اجرا کند، اما خودمان تخصیص اعتبار را ممنوع کرده‌ایم.

کد خبر: 900072

وب گردی

وب گردی