حضورپیش دبستانی و پایه اول و دوم دبستان درگلزار شهداممنوع می شود ؟

معاون سابق آموزش و پرورش با اشاره به بخشنامه‌ای که حضور دانش‌آموزان را در گلزار شهدا ممنوع می‌‌کند، گفت: با توصیه یک روان‌شناس غرب‌زده نمی‌توان برای دانش‌آموزانی که قرار است بر مبنای سند تحول بنیادین تربیت شوند، نسخه پیچید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ،ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در رابطه برخی کج‌سلیقگی‌هایی که گاه در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و بازتاب اجتماعی نامناسبی دارد،گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان مرجع در جامعه شناخته می‌شود و ناظران متعددی برای صدور نامه‌های اداری یا انتشار کتب در آن وجود دارد، به‌همین خاطر از اشتباهات این حوزه نمی‌توان به سادگی گذشت.

وی افزود:‌ صدور بخشنامه در آموزش و پرورش بدین روال است که هر نامه‌ باید از مجرای گروه مستندسازی عبور کند که هریک از معاونت‌ها در آن نماینده‌ای دارند؛ زیرا این بخشنامه‌ها تبعات سیاسی و اجتماعی فراوانی دارند.

سحرخیز اضافه کرد: اشتباهاتی که در کتاب‌های درسی یا جزوه‌هایی که در مدارس توزیع می‌شود، می‌افتد به‌دلیل کوتاهی در نظارت‌هاست چون نمی‌توان خطای انسانی را در آموزش و پرورش با وجود ناظران متعدد، توجیه کرد.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد روح حاکم بر 2030 بر تفکر برخی از مدیران همچنان حاکم است، گفت: به‌ بهانه روحیه لطیف کودکان با توجیهات غیرعلمی نباید حضور آنها را در برخی اماکن ممنوع کرد.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که حضور نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول و دوم دبستان را در گلزار شهدا ممنوع می‌‌کند، ادامه داد: گذاشتن نام گلزار شهدا کنار برخی عناوین دیگر صحیح نیست و بازدید از اماکنی این چنین به لطافت روح کمک می‌کند.

سحرخیز تصریح کرد: این قبیل اشتباهات در نامه‌های رسمی آموزش و پرورش قابل گذشت نیست و باید توضیح قابل قبول و دقیقی برای این مسئله داده شود، با توصیه یک روان‌شناس غرب‌زده نمی‌توان برای دانش‌آموزانی که قرار است بر مبنای سند تحول بنیادین تربیت شوند نسخه پیچید.
706

کد خبر: 900098

وب گردی

وب گردی