برنامه ریزی و هم افزایی برای ایجادفضای سالم و فرهنگی در دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز، رعایت دقیق بخشنامه‌های دانشجویی فرهنگی و انجام دقیق قوانین را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام فرج‌الله براتی در شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان این که امروز فرصت خدمتگزاری به ما سپرده شده است، خاطرنشان کرد: همه شما عزیزان در سمت معاونت دانشجویی فرهنگی واحدها فرصت پیدا کرده اید تا خدمتگزار بیش از 96 هزار نفر دانشجو در این استان باشید که علیرغم همه مشکلات، سختی ها، تنوع سلیقه های دانشجویان و کمبود امکانات باید با تمام وجود برای آنها تلاش کنیم.

براتی با تاکید بر سختی کار در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی، آن را توفیق الهی در عرصه خدمت عنوان کرد و گفت: برای خدمت در این انقلاب باید فرصت ها را غنیمت شمرد و چون تاثیرگذاری این حوزه بر دانشجویان بیشتر از حوزه های دیگر است، بنابراین باید برای دانشجویان بویژه دانشجویان مستقر در خوابگاه ها برنامه ریزی مطلوبی انجام شود تا میزان بهره مندی افزایش یابد و با کار مستمر فضای عطرآگین فرهنگی را در دانشگاه رقم زنیم که قطعاً این عملکرد مستمر برای رسیدن به جامعه ایده آل تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان شنیدن حرف های دانشجو را باعث تکریم و تحت تاثیر قراردادن وی دانست و افزود: ما معلم هستیم و باید با اندیشه، تعامل، برنامه ریزی، هم اندیشی و هم افزایی به نتیجه دلخواه یعنی ایجاد فضای سالم و فرهنگی دست پیدا کنیم.

براتی مسائل فرهنگی و تربیتی را در دانشگاه اساس همه مسائل برشمرد و اظهار کرد: مسئولان دانشگاه نیز باید اطلاعات مناسب و دقیق دینی و فرهنگی داشته باشند تا در کنار آموزش بتوانند به تزکیه، تعلیم و تربیت مخاطبان اعم از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی بپردازند.

وی رعایت دقیق بخشنامه های دانشجویی فرهنگی و انجام دقیق قوانین را خواستار شد و بیان کرد: متعهد به خداوند، شهدا و امام شهدا بوده و مدیون شهدا و جانبازانی هستیم که برای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی جان، مال و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به دیار باقی شتافتند و ما باید با تبعیت کامل از دین و فرهنگ ناب محمدی (ص) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به پاسداری از دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی بپردازیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تاکید بر اجرای دقیق تاکیدهای دکتر ولایتی و دکتر رهبر، از جایگاه رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه در جوار رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فرصت تاریخی و منحصر به فرد یاد کرد و گفت: در این برهه مهم تاریخی باید مو به مو به انجام رهنمودهای معظم له توجه کرده و این تکلیف وظیفه ما را بیش از پیش سنگین تر از گذشته می کند.

سرپرست واحد اهواز از رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان تقاضا کرد تا در انجام برنامه های فرهنگی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان کمک بیشتری نموده و در رشد و بالندگی بیشتر این دانشگاه نقش آفرینی فعالتری کند.

دکتر سروش زرین آبادی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم با تبریک انتصاب حجت الاسلام دکتر براتی در سمت سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به وی از پیشینه فرهنگی او به عنوان یک استاد بسیجی و با تجربه مدیریت بالا در دانشگاه یاد کرد و گفت: حجت الاسلام براتی سالها مسئول بسیج اساتید واحد اهواز و مدیر گروه معارف اسلامی استان بوده و امیدواریم بتوانیم با استفاده از رهنمودهای وی شاهد پیشرفت روز افزون در تمام عرصه ها بویژه در حوزه فرهنگی با رویکرد جدید فرهنگی که مورد نظر دکتر ولایتی و دکتر رهبر است، باشیم.

وی شورای دانشجویی فرهنگی استان را یکی از منظم ترین شوراهای تخصصی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: معاونین دانشجویی فرهنگی واحدها آماده بر داشتن گام های موثر فرهنگی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج، تشکل ها و سایر حوزه های مرتبط، برای اعتلای دانشگاهی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام دکتر براتی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، از زحمات خالصانه و تلاشگرانه دکتر لک در مدت تصدی مسئولیت تشکر کرد و گفت: احساس مسئولیت یک احساس ویژه است و بعضی وقت ها انسان ها آن را درک نمی کنند.

وی با الهام از حدیث نبوی (ص) عدم واهمه و احساس عدم ترس از مسئولیتی که به ما واگذار شده را مهم دانست و بیان کرد: ترس مانع کار است و ما مکلفیم بدون واهمه و ترس تکالیف محوله را انجام دهیم.

جوانمردزاده درک احساسات زیر مجموعه در انجام امور محوله موثر و از جمله ویژگی های احستاس مسئولیت برشمرد و افزود: یک مدیر خوب باید در انجام کار اولویت بندی و مرتبه سنجی نماید تا با این کار ضمن تسلی خاطر دادن به زیر مجموعه در تحمل فشار کار نیز موثر باشد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بررسی و ارزیابی میزان حصول نتیجه در اجرای هر برنامه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بازخوردهای هر فعالیت اندازه گیری شود تا در صورت نقصان نقاط ضعف برطرف و در صورت موفقیت برنامه تکرار و تقویت گردد.

جوانمردزاده به نقش مشورت در تصمیم گیری های فرهنگی به عنوان یک اصل اشاره کرد و گفت: اما مشورت لازم است ولی در نهایت یک حرف و یک تصمیم باید اجرا شود و در عین جذب افکار متفاوت ولی باید یک اندیشه عملیاتی و اجرایی گردد تا کار درست انجام شود.

وی رعایت سلسله مراتب در مسئولیت را امری واجب و خاطرنشان کرد: باید در مجموع ذوق های موجود در دانشگاه ذوق فرهنگی برتر در چارچوب مبانی و اصول ثابت دین اسلام و انقلاب انتخاب و اجرایی شود و این نیازمند شناسایی ذوق ها و فعال سازی آنها در محیط دانشگاه است.

کد خبر: 900124

وب گردی

وب گردی