هفته آینده فرآیند انتقال مالکیت گوشی های تلفن همراه اجرا می شود

مجموع واردات چهار نشان تجاری بلک بری، اپل، گوگل پیکسل و موتورولا که طرح رجیستری رو آنها اجرا شده از ابتدای آبان تا پایان دی پارسال 71 میلیون و 600 هزار دلار بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ حمیدرضا دهقانی نیا در نشست خبری امروز و در تشریح اجرای طرح رجیستری گفت: مجموع واردات چهار نشان تجاری بلک بری، اپل، گوگل پیکسل و موتورولا که طرح رجیستری رو آنها اجرا شده از ابتدای آبان تا پایان دی پارسال 71 میلیون و 600 هزار دلار بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 176 میلیون دلار افزایش یافته و از این رهگذر 28 میلیون دلار عواید دولتی بوده است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: این 4 نشان تجاری اگرچه به لحاظ کمی 11 درصد حجم بازار را تشکیل می دهد اما 40 درصد گردش مالی بازار تلفن های همراه را به خود اختصاص می دهند.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال همه نشانهای تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری شوند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه طرح ثبت گوشی های تلفن همراه موسوم به رجیستری درهر مرحله بلوغ خود را سپری می کند، گفت: از هفته آینده فرآیند انتقال مالکیت گوشی های تلفن همراه اجرا می شود.
دهقانی نیا کاربرد این طرح را مشمول همه تجهیزات تلفن همراه خواند و گفت: این طرح بطور خاص برای خرید و فروش گوشی های دسته دوم انجام می شود که فرد فروشنده و خریدار باید از طریق *77 # فرایند انتقال را انجام بدهند.
وی تصریح کرد: از طریق این سامانه ابتدا فروشنده با انتخاب گزینه سوم کد آی ام بی آی وارد سیستم می کند و شماره تلفن خریدار را درج می کند و سیستم از طریق پیامک کدی به خریدار ارسال می کند و خریدار در ادامه فرایند گزینه دوم یعنی فعال سازی را انتخاب می کند پس ازآن پیامکی دریافت می شود مبنی براینکه گوشی ثبت و فعال شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: داد وستد کنندگان گوشی های دسته دوم قبل از معامله باید گوشی به تنظیمات کارخانه برگردانند و با # 06#* IMEI دریافتی را با IMEI روی جعبه و IMEI پیامک دریافتی تطبیق دهند که در صورت تطابق از اصالت گوشی اطمینان حاصل کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حتما باید خریدار محتوای پیامک را با فیزیک گوشی تلفن همراه تطبیق دهد ضمن آنکه مجدد تاکید می شود برای اجرای طرح ریجستری هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و ترجیحا مردم بدون کمک فروشنده فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.

202

کد خبر: 900176

وب گردی

وب گردی