روند بازسازى واحدهاى مسکونى مناطق زلزله زده مطلوب است/ نزدیک به ٣ هزار خانوار بجای کانکس، پول دریافت کردند

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامى ایران گفت: روند بازسازى واحدهاى مسکونى خسارت خورده در مناطق کرمانشاه مطلوب بوده به طوری که در روستاها بیشتر بازسازى ها توسط مردم در حال انجام است. 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامى ایران در نشست خبرى که امروز با موضوع بررسى آخرین وضعیت مناطق زلزله برگزار شد، گفت: روند بازسازى واحدهاى مسکونى خسارت خورده در مناطق کرمانشاه مطلوب بوده، به طوری که در روستاها بیشتر بازسازى‌ها توسط مردم در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن افزود: در شهر حدود ٥ هزار واحد احداثى داریم و ٥٠ هزار واحد تعمیراتى در شهر و روستا وجود دارد و در حال حاضر بیشتر موانع موجود برطرف شده است.

تابش گفت: در روستاها کانکس توسط سپاه ساخته شده و در شهر، این اقدام از طریق ارتش صورت گرفته است که آمار ارائه شده حاکى از نصب ١٢تا ١٠ هزار واحد کانکس بوده است که اکنون در حال ارزیابى افرادى که از دریافت کانکس جامانده اند، هستیم.

رئیس بنیاد مسکن افزود: تعدادى کانکس آماده در منطقه سرپل ذهاب وجود دارد که افراد جا مانده و نیز واجد شرایط، قادر به دریافت کانکس خواهند بود.

او اظهار داشت: حدود ١٥ هزار و ٥٠٠ واحد کانکس به خانواده ها تحویل داده شده و نزدیک به ٣ هزار خانوار هم افرادى بودند که به جاى کانکس، پول دریافت کردند.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: میزان دریافت پول در شهر و روستا متفاوت است، بدین صورت که در شهر افراد قادر به دریافت ٥ میلیون تومان و در روستاها ٣ میلیون تومان هستند، که اکنون در حال پرداخت هستیم.

402

کد خبر: 900180

وب گردی

وب گردی