محاکمه چهار چهره بارز عدالتخواه محاکمه یک جریان است

تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد اسلامی شیرازدر بیانیه ای نوشت: ما برای دفاع از جایگاه منتقد در نظام اسلامی و در اعتراض به اقدام نسنجیده ی قوه قضاییه در برخورد با منتقدان، خاصه این جوانان عدالتخواه و همچنین در اعتراض به صدور حکمی که این جوانان را 5 سال نه از سیاست که از دیانت باز می دارد اعلام می کنیم که چنین برخوردهایی را موجب تقویت و رشد مفسدان و توسعه مشکلات کشور میدانیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، تشکل آرمان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به حکم 4 دانشجوی عدالتخواه شیراز اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: در این روزها که درد گرسنگی و مشکلات و رکود اقتصادی در کنار فیش های نجومی و پرونده های در دست بررسی دانه درشت ها، در برابر دیدگان مردمی که قرار بود ولی نعمتان باشند؛ آن ها را بهت زده کرده است و هر از چند روزی شاهد تجمعات مستضعفان و صاحبان انقلاب از کارگران و معلمان گرفته تا مال باختگان موسسات مالی هستیم؛ در روزهایی که فریاد درگلوی عدالتخواهان متراکم شده و جریان دانشجویی می خواهد بغض سینه ی مردم را فریاد بکشد؛ عده ای شمشیر کشیده تا یکبار برای همیشه تکلیف این حلقوم های مزاحم را روشن کنند.
این روزها نه تنها جای شهید و جلاد که جای شاکی و متشاکی، مدعی العموم و وکیل مدافع، حاکم و محکوم عوض شده است.

چهار چهره ی بارز جریان عدالتخواه کشور؛ که پیش تر در صحنه های مختلف با انتقاد از وضع موجود جهت پیکان را به سوی وضع مطلوب هدایت می کردند؛ امروز به مدد قوه ی مقتدر قضاییه در جایگاه متهم نشسته اند و به خاطر انجام رسالت عدالت خواهی(لب انتظار از دانشجویان) باید محاکمه شوند.

ما این محاکمه را نه محاکمه یک فرد که محاکمه یک جریان می دانیم. جریانی که با هیچ دسته و گروهی در استان نمی بندد. جریانی علیه سرمایه داری، علیه زمین خواری، علیه شهر فروشی، علیه اسلام مناسکی، علیه توسعه ی منهای عدالت، علیه تغییر کاربری شیراز از سومین حرم اهل بیت و دوبی سازی آن، علیه مسئولانی که یک شبه کشاورزان را با تصمیم های خود به خاک سیاه می نشانند یا حاصل دسترنجشان را دفن می کنند.

به راستی اگر آیت الله ایمانی با آن ریخت و پاش های غلط انتخاباتی برخورد قاطع می کردند، بیشتر به حفظ شان و اعتبارشان کمک می کرد یا این برخورد قاطع با منتقدان؟

اکنون نیز از باب خیرخواهی_نه فقط برای ایشان، بلکه برای کل استان_ به آقای ایمانی عزیز توصیه می کنیم به صورت کسانی که با تولید تقدس و از راه خرج کردن از کیسه ی دین دارند امام جمعه را خط قرمز نقد و فراتر از نقد قلمداد می کنند، خاک بپاشند، که همین تصورات و تفکرات از اصلی ترین ریشه های تولید مصیبت در کشور است.

این جمله ی امام روح الله که فرمود:هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد و در غیر این صورت، اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد - خود به خود - از مقام زمامداری معزول است را چه کنیم؟

سوال اینجاست جایگاه نماینده ی ولی فقیه رفیع تر است یا جایگاه ولی فقیه و زمامدار مسلمین؟
علی علیه السلام در قاعده ای برای همه ی تاریخ، مالک اشتر را به شفاف سازی در برابر توده ها فرا می خواند و می فرماید:« وَ اِنْ ظَنَّتِ الرَّعِیَّةُ بِکَ حَیْفاً فَاَصْحِرْ لَهُمْ بِعُذْرِکَ» یعنی متعاقب «ظن به فساد» باید «شفاف سازی» انجام بگیرد و این وظیفه ی منصوب علی علیه السلام است.

امام نه تنها فساد را پنهان نمی کند؛ بلکه با تشهیر جلوی جری شدن مفسدان را می گیرد؛ امام حتی پا را فراتر می گذارد و مردم را به نظارت بر خود(امام معصوم) فرا می خواند و می فرماید:«با این جامه ها (ی مندرس) به سرزمین شما آمدم، و بار و بنه ام همین است که می بینید، اکنون اگر از سرزمین شما با چیزی جز آنچه با آن آمده ام بیرون روم، از خیانتکاریان خواهم بود.»

ما برای دفاع از جایگاه منتقد در نظام اسلامی و در اعتراض به اقدام نسنجیده ی قوه قضاییه در برخورد با منتقدان، خاصه این جوانان عدالتخواه و همچنین در اعتراض به صدور حکمی که این جوانان را 5 سال نه از سیاست که از دیانت باز می دارد که فرمود:" سیاست ما عین دیانت ماست" اعلام می کنیم که چنین برخورد هایی را موجب تقویت و رشد مفسدان و توسعه مشکلات کشور میدانیم.

کد خبر: 900232

وب گردی

وب گردی