کشته شدن 150 داعشی در حملات روز شنبه ائتلاف آمریکا در سوریه

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا از کشته شدن 150 داعشی در حملات هوایی روز شنبه خود در شرق سوریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد: بین 145 تا 150 عضو گروه تروریستی داعش طی حملات هوایی این ائتلاف به پایگاه‌ اصلی و مرکز فرماندهی داعش در سوریه کشته شدند.

بنابر اعلام ائتلاف بین‌المللی، این حملات روز شنبه در مرکز دشت الفرات در شرق سوریه روی داد که هنوز تحت کنترل داعش است. فرماندهان ائتلاف می‌گویند در این حمله از اطلاعاتی که نیروهای سوریه دموکراتیک به آنها داده‌اند بهره برده‌اند.

فرمانده عملیات ویژه ائتلاف در این باره گفت: این حملات ارزیابی‌های ما را به یقین تبدیل کرد، طبق ارزیابی ما آزادسازی سوریه از کنترل تروریست‌های داعش راه درازی در پیش دارد.

نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا هم اعلام کردند، با داعش وارد درگیری‌های خشونت‌آمیزی شده‌اند.

به گفته این فرمانده ائتلاف، نیروهای سوریه دموکراتیک همچنان در حال پیش‌روی بوده و در کنار ائتلاف در حال نابودی اعضای گروه تروریستی هستند.

داعش سال میلادی گذشته بخش اعظم مناطق تحت کنترل خود در سوریه از جمله رقه و دیرالزور را از دست داد.

روسیه هم‌پیمان دولت سوریه نیز از شکست داعش در ماه دسامبر خبر داد، اما تروریست‌ها همچنان در برخی مناطق کوچک این کشور حضور دارند.

آمریکا رهبری ائتلاف بین‌المللی را برعهده دارد که از ۲۰۱۴ حملات هوایی خود را علیه داعش آغاز کرده است و نیروهای آمریکایی به عنوان مشاور با نیروهای دولتی عراق، گروه‌های کرد و عربی در سوریه همکاری می‌کنند. پیشتر ائتلاف بین‌المللی گفته بود، دست کم هزار داعشی همچنان در خاک عراق و سوریه حضور دارند.

کد خبر: 900372

وب گردی

وب گردی