آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اجرای مصوبه پلکانی افزایش حقوق در این وزارتخانه را نیازمند 1000 میلیارد تومان اعتبار دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال 97، اظهار داشت: از آنجایی که حقوق فرهنگیان جزو حقوق‌های بالای کارمندان دولت نیست، برای اجرای طرح افزایش پلکانی حقوق با توجه به برآوردهایی که انجام داده‌ایم، به اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان در آموزش و پروش نیاز داریم.

وی افزود: در صورت اجرای این طرح، آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه خواهد شد؛ بنابراین لازم است تا نمایندگان مجلس هنگام تصویب بودجه، اثرات این کسری بودجه در آموزش و پرورش را ببینند و تخصیص اعتبار موردنیاز در بودجه 97 برای افزایش حقوق پلکانی را در نظر بگیرند.

پلکانی شدن افزایش حقوق کارمندان دولت را در سال آینده از پیشنهادات مهم کمیسیون تلفیق مجلس به منظور کاهش فاصله پرداختی برای سال آینده است؛ براساس این مصوبه، حداقل بگیران تا 18 درصد حقوقشان افزایش خواهد یافت و بقیه نیز به تناسبی که دولت تصمیم می گیرد، افزایش حقوق خواهند داشت.

کارکنانی هم که حقوقشان 50 میلیون ریال یا بالاتر باشد، میانگین افزایش 10 درصدی پیشنهادی دولت برای سال 97 مشمول آنها نمی‌شود.

بر اساس این مصوبه حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد.

بر این اساس کسانی که بالای ۵ میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند یعنی حقوق روسای قوای سه گانه، اعضای شورای نگهبان، معاونین رئیس جمهور، وزرا، مقامات، قضات، هیأت علمی، نمایندگان مجلس، سفرا، استانداران، معاونین وزرا، مدیران دستگاه‌های اجرایی، رؤسای موسسات و دانشگاه‌ها، رؤسای شرکت‌های دولتی، رؤسای موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، شرکت‌ها و بیمه‌های دولتی، رؤسای موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها، رؤسای موسسات و نهادهای انقلابی، صدا و سیما، ستاد اجرایی، قرارگاه‌های سازندگی، در سال آینده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق افزایش نخواهد یافت.
706

کد خبر: 900421

وب گردی

وب گردی