تاکید استاندار خراسان رضوی بر تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت

استاندار خراسان رضوی گفت: نظام جمهوری اسلامی با مدیریت هوشمندانه در عرصه روابط خارجی توانسته ظرفیت های حوزه تعاملات بین المللی را افزایش و تهدیدات را کاهش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، علی رضا رشیدیان در حاشیه جلسه شبکه جامع دانشگاه های استان افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و توانمند هم در عرصه بین المللی و هم در بعد داخلی است.

وی با بیان اینکه در حوزه های اقتصادی ظرفیت های خوبی برای توسعه در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ، در حوزه تولید و اشتغال ، افزایش صادرات ، گسترش ظرفیت های اقتصادی حرکت خوبی آغاز شده است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: چنان که امروز شاهد بهره برداری پروژه های جدید و اشتغال خوب و ظرفیت های جدید صادراتی هستیم و هم اکنون به بیش از 80 کشور دنیا از استان صادرات انجام می شود.

وی هدف گذاری امسال در حوزه صادرات استان را رشد هشت درصدی ذکر کرد و گفت: فقط طی 9 ماهه امسال رشدی بیش از 11 درصدی صادرات استان خود بیانگر آن است که خراسان رضوی ظرفیت خوبی برای حضور و در اختیار گرفتن بخشی از بازارهای بین المللی و منطقه ای دارد و با وجود احیای بخشی از ظرفیت بازارها در هنگ کنگ و مانندآن می توان خلا ناشی از بروز برخی مشکلات در بازارهای اطراف را برای ما پر کند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه شرایط جمهوری اسلامی درتمامی این موارد در تعاملات منطقه ای بسیار خوب بوده است، گفت: در حوزه داخلی هم حرکت به سمت مطلوب است و نمود آن را در انتخابات اخیر دیدیم که در کشور بسیار پرشور برگزار شد.

وی عنوان کرد: همه اینها نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی متکی بر نظام مردمسالاری دینی و دارای پایه های بسیار قدرتمند ومستحکمی از جهات مختلف اعم از امنیتی ،دینی ، سیاسی ، اجتماعی وحضور مردم است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی تخریب ها در دوره انتخابات، گفت: متاسفانه شرایط تخریبی که در مناظرات انتخاباتی شروع شده بود بعد انتخابات هم ادامه یافت و حتی از حوزه دولت هم فراتر رفت و به حوزه های مختلف از قوه مقننه و قضاییه تا سایر بخش های نظام تداوم یافت آن هم در شرایطی که دشمن مترصد فرصت است.

رشیدیان با بیان اینکه عناد و کینه ای که نظام استکبار جهانی، صهیونیست ها و مرتجعین استکبار در منطقه به نظام جمهوری اسلامی دارند، تمام شدنی نیست، گفت: در این شرایط فضاسازی ها، سیاه نمایی ها و ناامید کردن مردم موجب بروز وقایع اخیر شدکه ریشه آن درداخل بود و دشمن بر آن سوار شد.

وی تصریح کرد: در عین حال این وقایع نشان داد که در داخل جامعه با برخی مسائل و مشکلات مواجهیم از جمله آن حجم عظیم موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز دچار بحرانی است که از گذشته به این دولت ارث رسیده و 11 هزار میلیارد تومانی که بانک مرکزی برای مدیریت وضعیت آن صرف نموده و یا تلاش ها در حوزه اشتغال و تولید و غیره با توجه به نیاز و شرایط جامعه کافی نیست.

رشیدیان تصریح کرد: از سویی این حوادث پیام مهم دیگری دارد آنکه باید برخی گروه ها دست از این نزاع ها و کشمکش ها بردارند و در کنار هم قرار گیرند اما هنوز عده ای از این فضاها خارج نشده اند.

وی اظهار کرد: امروز باید مباحث جامعه به درستی توسط عالمان و فرهیختگان دانشگاهی و اجتماعی تحلیل وبررسی و برای آن راهکارهای مناسب ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید اعتماد بین مردم ،نظام و حاکمیت وامید به آینده و ظرفیت سازی برای مشارکت بیشتر مردم در امور تقویت شود.

وی گفت: اطلاع رسانی بیشتر و بهتر بین دستگاه ها و احترام به قانون به عنوان فصل الخطاب بین مردم و دستگاه ها و قوای مختلف مبنای محوری قرار گیرد و همه با هم در یک راستا گام بردارند.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد: مدیریت شرایط برای حرکت در راستای باز تعریف دوباره شرایط اجتماعی و سیاسی و تعاملی در جامعه اهمیت زیادی دارد وبدین منظور باید از مشارکت فکری دانشگاهیان در این حوزه هم استفاده کنیم و کارشناسان نظرات و دیدگاه های خود را ارائه دهند.

901

کد خبر: 900434

وب گردی

وب گردی