گزارش اتحادیه جهانی کشتی از جام تختی

اتحادیه جهانی کشتی پیش گزارشی از رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی بر روی سایت رسمی خود قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز ، سی و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود با حضور کشتی‌گیرانی از کشورهای کوبا، فنلاند، رومانی، اوکراین، آذربایجان، بلغارستان، ترکیه، قزاقستان، گرجستان، قرقیزستان و ایتالیا و نمایندگان کشورمان روزهای 5 و 6 بهمن ماه در سالن بعثت بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار می‌شود.

اتحادیه جهانی کشتی در پیش گزارشی از این مسابقات به حضور کشتی‌گیران مطرح دنیا در این رقابت‌ها پرداخته است.

گزارش این اتحادیه به شرح زیر است:

55 کیلوگرم:

وزن 55 کیلوگرم به اوزان کشتی فرنگی بازگشته است. بسیاری از کشتی‌گیران این وزن تصمیم گرفته‌اند در وزن 60 کیلوگرم رقابت کنند. در جام تختی دو قهرمان سابق جوانان جهان جزو مدعیان قهرمانی هستند. ابراهیم نورالله یف قهرمان جوانان جهان و اروپا از جمهوری آذربایجان و رضا خدری قهرمان نوجوانان و جوانان جهان رقبای اصلی وزن 55 کیلوگرم هستند.

60 کیلوگرم:

اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان جهان و المپیک از کوبا بعد از یک سال وقفه در وزن 60 کیلوگرم کشتی می‌گیرد. او در رقابت‌های پاریس شرکت نکرد و جام تختی اولین آزمون او براساس قوانین جدید است، اما بوررو رقیب سرسختی دارد؛ میرامبک آیناگولوف از قزاقستان دارنده مدال نقره 2017 جهان که انتظار می‌رود در ماهشهر به رقابت بپردازد.

ساکیت گولیف دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان، موراد بازاراف از جمهوری آذربایجان قهرمان سابق جوانان جهان و مهرداد مردانی از ایران سایر کشتی‌گیرانی هستند که می‌توانند برای مدال رقابت کنند. مردانی نخستین تجربه جهانی خود را در پیکارهای قهرمانی سال 2017 در پاریس پشت سر گذاشت.

63 کیلوگرم:

بعد از افزایش اوزان به 10 وزن، وزن 63 کیلوگرم جدید است. شریف کیلیج از ترکیه قهرمان سابق جوانان جهان در این وزن با محمد نوربخش و مصطفی کایدخورده از ایران برای قهرمانی رقابت می کنند.

67 کیلوگرم:

آلمات کبیسبایف، دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان و آتاکان یوکسل از ترکیه دارنده مدال برنز جهان در سال 2017 معتبرترین کشتی‌گیران وزن 67 کیلوگرم هستند، اما چندین فرنگی‌کار دیگر شامل کامران ممدوف دارنده سه مدال برنز اروپا از جمهوری آذربایجان، گوگا گوگیبراشویلی از گرجستان دارنده مدال برنز اروپا 2017 و محمد الیاسی از ایران که در رقابت‌های پاریس پنجم شد، نیز در این جمع قرار دارند.

72 کیلوگرم:

دمیو ژادرایف از قزاقستان که مدال نقره رقابت‌های پاریس را از آن خود کرد مدعی اصلی این وزن است، اما مراقب افشین بیابانگرد از ایران است که مدال برنز جهان 2014 و قهرمانی آسیا 2016 را در کارنامه دارد.

77 کیلوگرم:

محمدعلی گرایی دارنده برنز جهانی 2017 در وزن 71 کیلوگرم، فاتح چنگیز قهرمان رقابت‌های زیر 23 سال جهان در سال 2017 از ترکیه و تمرلان شادوکایف قهرمان جوانان جهان در سال 2016 از قزاقستان سه کشتی‌گیر جوان مدعی قهرمانی هستند.

کشتی‌گیران باتجربه این وزن شامل حسن علی‌یف قهرمان سابق جهان از جمهوری آذربایجان، ماکاسات یرژپوف، قهرمان آسیا 2017 از قزاقستان و امره کوش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه هستند.

82 کیلوگرم:

یوسف قادریان قهرمان سابق آسیا و صاحب مدال برنز جهان بهترین کشتی‌گیر میزبان برای تصاحب طلا است. سایر کشتی‌گیران مطرح شامل بُرهان آکبوداک، دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ترکیه و رفیق حسین اُف قهرمان سابق اروپا از جمهوری آذربایجان است.

87 کیلوگرم:

متهان باشار قهرمان جهان در سال 2017 از ترکیه قوانین جدید را تجربه خواهد کرد. اسلام عباس اُف صاحب مدال برنز زیر 23 جهان 2017 از جمهوری آذربایجان بدنبال عملکرد تاثیرگذار در این رقابتهاست. آرمان علیزاده که 2 مدال جوانان جهان را در کارنامه دارد، بهترین کشتی‌گیر میزبان در این وزن است.

97 کیلوگرم:

جنگ ایلدیم دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان از ترکیه صاحب نام ترین کشتی‌گیر این وزن است. او در بازی‌های المپیک ریو 2016 مدال برنز گرفت. اورخان نورایف، دارنده مدال طلای جوانان جهان و قهرمان زیر 23 سال اروپا هم مدعی قدرتمند این وزن است.

130 کیلوگرم:

بهترین کشتی‌گیران سنگین وزن ایران در جام تختی به روی تشک می‌روند. بهنام مهدی‌زاده که 2 بار قهرمان آسیا شده است و شهاب قوره جیلی از ایران رقبای اصلی این وزن هستند.

بعد از اعلام قوانین جدید کشتی، جام تختی پس از تورنمنت پادوبنی، دومین تورنمنت براساس قوانین جدید برگزار می‌شود.
همچنین جام تختی بعنوان رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود.

602

کد خبر: 900439

وب گردی

وب گردی