آیت‌الله نوری همدانی : ضرورت تنوع فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در امامزادگان / برکات انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید قم در دیدار با مدیران فرهنگی سازمان اوقاف فعالیت‌های تبلیغی روحانیون در مزار امامزادگان را ضروری دانست و گفت: باید برکات انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مدیران فرهنگی سازمان اوقاف با ضروری دانستن تنوع فعالیت‌های تبلیغی روحانیون در جواربقاع متبرکه و امامزادگان اظهار کرد: فعالیت روحانیون مهم است؛ آنها وظایف مهمی در عرصه فرهنگی دارند.
وی افزود: فرزندان ائمه معصومین (ع) در طول تاریخ به کشورهایی همچون ایران آمدند، آن‌ها هیچ گاه به سمت غرب نرفتند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئله فرهنگی در زندگی مهم بوده و زندگی انسان دارای ابعاد مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، تصریح کرد: بُعد فرهنگی بر ابعاد دیگر زندگی انسان اولویت دارد و رسول اکرم (ص) نیز بر تبلیغات فرهنگی تاکید داشت.
این مرجع تقلید با اشاره به سیره رسول اکرم (ص) گفت: پیامبر (ص) به مردم حکمت یاد داد و آیات قرآن توسط ایشان برای مردم قرائت شد.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: تکریم معلم چه در زمان حیات او و چه پس از مرگ استاد جزو مطالب توصیه شده در دین اسلام است.
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: روحانیون باید در عصر حاضر به علوم مختلف مجهز شوند تا حضور آن‌ها در جامعه موثر باشد، یکی از این علوم تاریخ است.
وی افزود: باید سنت‌های تاریخی برای مردم بیان شود، سنت‌های خداوند تغییرناپذیر است و تا زمانی که مردم نخواهند خودشان را تغییر بدهند، خداوند نیز سرنوشت آن‌ها را تغییر نمی‌دهد.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث رسول اکرم (ص) در خصوص ایرانیان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از ایران به آن دست پیدا می‌کنند.
آیت‌الله نوری همدانی گفت: در طول تاریخ حکومت‌های شیعی همچون آل بویه در ایران حاکم بودند، این حکومت‌ها تحولات زیادی را در کشورمان به وجود آوردند و تشیع توسط حکومت‌های شیعی در ایران ترویج پیدا کرد، دانشمندان برجسته‌ای همچون شیخ کلینی در سایه این حکومت‌ها به نشر فرهنگ شیعی پرداختند.
وی افزود: بیان تاریخ اسلام و ایران توسط روحانیون مهم است و آن‌ها باید از تاریخ در تبلیغ خود استفاده کنند، پرداختن روحانیون به تفسیر قرآن نیز اهمیت زیادی دارد.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم آشنایی روحانیون با نهج البلاغه را ضروری دانست و تصریح کرد: روحانیون باید دفاتری در خصوص موضوعات مختلف داشته باشند، همچنین تسلط به قدرت بیان و نگارش مناسب برای روحانیون ضروری است.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) تحولات بزرگی را در جهان به وجود آوردند و ایشان مطالب زیادی را در وصیت‌نامه خود بیان کردند.
وی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران افزود: امام خمینی (ره) در انقلاب مردم را به صحنه آوردند، آن‌ها در دفاع مقدس بودند و اکنون هم در صحنه هستند، خدمت به مردم اهمیت زیادی دارد چرا که مردم یکی از ارکان انقلاب اسلامی هستند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است یادآور شد: باید برکات انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود، این انقلاب فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده کرد.

705

کد خبر: 900450

وب گردی

وب گردی