امروز دشمنان به سراغ تحریف و تغییر واقعیت ها رفته اند

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با مستندسازان جوان، تاکید کردند: دشمنان این نهضت عظیم مردمی به سراغ تحریف و دروغ و تغییر واقعیّات در ذهن‌ها رفته اند.

به گزارش ایسکانیوز، جمعی از مستندسازان جوان کشورمان 21 دی ماه سال جاری با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار با بیان اینکه امروز دشمنان این ملّت، انقلاب و دشمنان این نهضت عظیم مردمی به سراغ تحریف و دروغ و تغییر واقعیّات در ذهن‌ها رفته اند، خطاب به مستندسازان جوان خاطرنشان کردند: چیزی که می‌تواند ذهن‌ها را روشن کند، همین مستندهای شماست.

گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

... [ساخت] فیلم مستند، یکی از اقبال‌های هنری امروز جمهوری اسلامی است؛ الحمدللّه مستندهای خوبی ساخته می‌شود.

اساساً فیلم مستند، چیز باارزشی است و الحمدللّه جهت، جهت انقلابی و دینی و ارزشی است؛ سعی کنید این جهت را حفظ کنید. سعی کنید گرایش‌های هنری محض و چیزهایی که معمولاً برای هنرمند جالب است -شهرت و مانند آن- آن صفا و صمیمیّت هنر انقلابی را از شما نگیرد.

هنر انقلابی هنر است و در عین‌حال در آن دروغ نیست، فریب نیست، فساد نیست، اغوا نیست؛ هنر اسلامی این است؛ این روحیه را حفظ کنید، این را نگه دارید، این خیلی باارزش است.

امروز دشمنان این ملّت و دشمنان این انقلاب و دشمنان این نهضت عظیم مردمی -که به برکت دین به وجود آمده- به سراغ تحریف و دروغ و تغییر واقعیّات در ذهن‌ها و این‌ها رفته‌اند؛ چیزی که می‌تواند ذهن‌ها را روشن کند، همین مستندهای شماست.

البتّه فیلم غیرمستند هم می‌تواند نقش ایفا کند -در این تردیدی نیست- امّا مستند، سرراست‌تر و روراست‌تر و متّکی به واقعیّت و نشان‌دهنده‌ی [آن است]. اگر بتوانید این جهت‌گیری انقلابی و این صداقت انقلابی را حفظ کنید، خیلی می‌توانید خدمت بکنید: به کشور و به انقلاب و به مردم و به آینده و به تاریخ و به حقیقت؛ می‌توانید خیلی خدمت بکنید.

دو جور می‌شود انتقاد کرد: یک انتقادی که وقت شنیدن، شنونده آن را فحش و دشنام تلقّی می‌کند؛ یک انتقادی که همان مطلب است امّا وقتی که شنونده آن را می‌شنود، آن را نصیحت تلقّی می‌کند؛ دو جور می‌شود حرف زد؛ سعی کنید آن نوع اوّل نباشد یعنی گرایش به سمت آن نوع اوّل نباشد؛ در زمینه‌ی کارهای انتقادی، این را من عرض می‌کنم به شما، این را توصیه میکنم.

منبع: مهر

304

کد خبر: 900518

وب گردی

وب گردی