شرایط مردم زلزله‌زده کرمانشاه به شدت ناگوار است

نماینده کرمانشاه گفت: متأسفانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هنوز به ساز و کار مشخصی نرسیده‌ایم و شرایط برای مردم زلزله‌زده به شدت ناگوار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در استان کرمانشاه شاخص‌های منفی مانند فقر، بیکاری و ناامیدی جوانان به اوج رسیده است و این مسئله پدران و مادران این منطقه را دچار اندوه بسیاری کرده است.

وی افزود: از رئیس جمهور توقع داریم همانطور که مردم کرمانشاه به وعده‌های او ایمان آوردند نسبت به تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این استان، برچیده شدن تمامی موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، شفا‌ف‌سازی و سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان مردمی را تضمین کند.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود که در ارائه مشوق‌های مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران توجه لازم را مبذول دارد، همچنین از کابینه دولت درخواست می‌کنم تأمین اعتبار و تسریع در پرداخت بودجه مورد نیاز و فاینانس خارجی برای فعال‌سازی پروژه‌های بزرگ و ملی مانند راه‌آهن کرمانشاه و خسروی جهت اتصال به عراق و نهایتا بندر لاذقیه و دریای مدیترانه را در دستور کار قرار دهد.

جاسمی بیان کرد: پالایشگاه آناهیتا منطقه اقتصادی سومور و نفت‌شهر را زودتر در دستور کار قرار دهید، چرا که روحانی در سال 94 که به استان کرمانشاه سفر کرد، قول داد که تا پایان سال و تا اتمام دولت دوازدهم صدای سوت قطار در این استان به صدا درخواهد آمد. متأسفانه این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: تلاش و پیگیری دولت برای زوار عتبات عالیات و تجار کالا و ایجاد رونق کسب و کار در کرمانشاه یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم کرمانشاه تأکید کرد: اولویت دادن به مردم محروم مناطق مرزی کرمانشاه باعث ایجاد امنیت پایدار خواهد شد، همچنین توجه به معیشت و امور بازنشستگان لشکری و کشوری مانند کارمندان دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه ششم توسعه لحاظ شده و در کمیسیون تلفیق نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

جاسمی اذعان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی خواستارم که توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی، باغات، دام و طیور و استفاده بهینه از آب، خاک و هوا و نیروی انسانی متخصص کرمانشاه داشته باشند.

وی عنوان کرد: مدت زمان زیادی است که محصولات چغندرکاران این منطقه بر روی زمین می‌ماند، اما کسی به آن توجهی نمی‌کند.

جاسمی تصریح کرد: کنترل و حمایت از صندوق‌های کشاورزان و پرداخت خسارت و خرید محصولات کشاورزی مردم کرمانشاه از جمله مسائلی است که باید سریعا در دستور کار قرار بگیرد، از وزارت رفاه و تعاون به صورت جدی انتظار می‌رود که با توجه به کثرت جمعیت تعاونی‌های مرزنشین و محروم بودن مردم این منطقه بر امور تعاونی‌های استان کرمانشاه توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: از وزارت ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم که به صورت جدی مسئله معیشت ورزشکاران و هنرمندان، قهرمانان و پیشکسوتان را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هنوز به ساز و کار مشخصی نرسیده‌ایم و شرایط برای مردم زلزله‌زده به شدت ناگوار است، به گونه‌ای که شب گذشته به بنده خبر دادند که یکی از جوانان تحصیلکرده زلزله‌زده‌ کرمانشاه به دلیل درخواست‌های پی در پی و بی‌پاسخی از مسئولان اقدام به خودکشی کرده است.

کد خبر: 900525

وب گردی

وب گردی