جلسه ستاد تنظیم بازار امروز با حضور جهانگیری برگزار می‌شود

وزیر صنعت گفت: جلسه‌ای به ریاست جهانگیری برای ارائه گزارش وزارتخانه‌های جهاد،‌ صنعت و راه برای تنظیم بازار برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: امروز جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای ارائه گزارش وزارتخانه‌های جهاد،‌ صنعت و معدن، راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در این زمینه ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز تصمیماتی اتخاذ می‌کند تا پایان ایام نوروز شرایط مطلوبی داشته باشیم.

شریعتمداری درباره ذخیره سازی کالاهای اساسی گفت: به لطف الهی کشور به لحاظ ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد معمولا نیازمندی مردم در ایام تعطیلات نوروز تنها به کالاهای اساسی برنمی‌گردد، بلکه نیازمندی‌هایی هم در حوزه حمل و نقل شهری و برون شهری، جاده‌ای، هوایی و ریلی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در ایام عید که سفرهای مردم افزایش چشمگیری خواهد داشت باید به شهرهایی که مهاجر پذیرند توجه بیشتری شود.

شریعتمداری همچنین درباره تجدید نظر تعرفه های گمرکی واردات خودروهای هیبریدی گفت: خودورهای هیبریدی چند دسته هستند؛ برخی از آنها در زمان ایستادن و یا زمان حرکت کردن خودرو خاموش و روشن می شوند و از امکانات برقی در ان بخش استفاده می کنند و برخی نیز در حرکت شارژ می شوند و با احتراق در موقع حرکت به کمک باتری ها می آیند و امکان پیمایش محدود در سطوح صاف و در سرعت های زیر 40 کیلومتر از موتور برقی استفاده می کنند و در سرعت های بالاتر از سوخت فسیلی استفاده می کنند.

وی افزود: محاسبات کارشناسان نشان می دهد که خودورهای هیبریدی موازی و سری دارای شرایط ویژه فنی هستند و متناسب با میزان مصرف سوخت فسیلی آنها و میزان کاهش سوخت فسیلی و صرفه جویی سوختی که دارند، در کاهش میزان آلایندگی موثر هستند و به همین میزان از تخفیف برخوردارند. بین تعرفه واردات خوردوهای برقی که از 5 درصد است با خوردوهای مشابه فسیلی که 95 درصد تعیین شده، نزدیک به 90 درصد فاصله وجود دارد.

وزیر صنعت بیان کرد: در مورد خوردوهای هیبریدی دیگری که بین 5 تا 25 درصد میزان مصرف سوخت آنها در شرایط مختلف کاهش پیدا می کند، ما بین 35 تا 55 درصد تعرفه با نظر کارشناسان و تصویب کمیسیون اقتصادی تعیین کردیم که ابلاغ شده و در حال اجراست، درباره خوردوهای هیبریدی مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی هم تسهیلات ویژه ای قائل خواهد شد.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: فاصله قیمتی که در گذشته در زمینه خودروهای هیبریدی ایجاد شده بود، تفاوت بالایی را خودروهای دیگر ایجاد کرده بود و دولت در مصوبه جدید به نوعی این مشکل را حل کرده است.

304

کد خبر: 900607

وب گردی

وب گردی