سیستم های نوین تبدیل، راهکار جدید صرفه جویی در حوزه انرژی

حوزه انرژی در دنیا دارای اهمیت بسیاری است و محققان به دنبال یافتن راهکارهایی جدید برای صرفه جویی در این حوزه هستند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دارنده کرسی پژوهشی "سیستم های نوین تبدیل انرژی" گفت: با اعطای این کرسی پژوهشی راه ارتباط با بخش‌های مختلف صنعتی فراهم شده است تا با صنایع در حوزه‌های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌های بزرگ که در مصرف، تولید و توزیع انرژی نقش دارند ارتباطی نهادینه برقرار شود.
محمد حسن سعیدی دارنده کرسی پژوهشی "سیستم های نوین تبدیل انرژی" از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی درباره این کرسی پژوهشی اظهار کرد: حوزه انرژی در دنیا دارای اهمیت بسیاری است و محققان به دنبال یافتن راهکارهایی جدید برای صرفه جویی در این حوزه هستند. بنابراین با توجه به جدیت مسئله کرسی پژوهشی با عنوان "سیستم های نوین تبدیل انرژی" با حمایت بنیاد ملی علم ایران (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی) به من اعطا شد تا فعالیت ها در این حوزه متمرکز پیگیری شود.
وی ادامه داد: در مدت فعالیت کرسی پژوهشی دانشجویان پسا دکتری، تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی که در این زمینه مشغول فعالیت بودند حمایت شدند تا نتیجه این تحقیقات منجر به یافتن راهکاراهای جدی و عملیاتی برای صرفه جویی در انرژی و راه های نوین تبدیل انرژی شود.
استاد دانشگاه صنعتی شریف همچنین عنوان کرد: با اعطای این کرسی پژوهشی راه ارتباط با بخش های مختلف صنعتی فراهم شده است تا با صنایع در حوزه های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه های بزرگ که در مصرف، تولید و توزیع انرژی نقش دارند ارتباطی نهادینه برقرار شود. بنابراین استفاده از سیستم های نوین، کمک به بروز رسانی و ارتقاء سیستم ها و تجهیزات این صنایع را مد نظر داریم. بنابراین این کرسی پژوهشی راه حل و فرصت هایی برای محققان کشور و دانشجویان فراهم کرده است تا گام های موثری در مسیر تجاریسازی علم و فناوری برداشته شود.
سعیدی با اشاره به تاثیرگذاری این کرسی پژوهشی گفت: 14 عضو هیات علمی، 7 دانشجوی دکتری، 2 دانشجوی پسا دکتری و 15 دانشجوی کارشناسی در ارتباط با این کرسی فعالیت می کنند که هریک می توانند مبلغان خوبی برای این حوزه باشند ضمن اینکه هر یک تاثیرگذاری خود را نیز در این حوزه دارند. ارتباط با صنعت و تجاریسازی یافته های تحقیقاتی در راستای این کرسی پژوهشی انجام می شود.

کد خبر: 900619

وب گردی

وب گردی