نگویید نظامی‌ها نمی‌فهمند و کشور را نظامی می‌کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنقدر نگویید نظامی‌ها نمی‌فهمند و کشور را نظامی می‌کنند. این حرف‌ها عوام‌فریبی است. آیا در چهره شهید باقری نظامی‌گری می‌بییند؟

به گزارش ایسکانیوز ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت شهید حسن باقری گفت: در آستانه دهه فجر هستیم، در چهل سال پیش با رهبری امام خمینی (ره ) و با تحول عظیم در نفوس جوانان ما سرنوشت کشور و جامعه ما تغییر و یک حکومت فاسد شاهنشاهی از بین رفت.

وی افزود: شهید حسن باقری انسانی است که به واسطه انقلاب تغییر یافت، پس برای شناخت انقلاب و جنگ باید او را شناخت. جوانان انقلابی به دنبال شناخته شدن و فرماندهی و ریاست نبودند، آنها به دنبال خدمت و سربلندی انقلاب بودند.

رضایی با اشاره به چگونگی آشنایی با شهید باقری که توسط رهبر معظم انقلاب به ایشان معرفی شد گفت: باقری را رهبری که آن زمان نماینده امام در ارتش بودن معرفی کردن و قرار شد از او برای ایجاد واحد اطلاعات سپاه استفاده کنیم، از همان جلسه بود که به او گفتم از این به بعد اسم تو حسن باقری هست و به کسی نگو غلام حسین افشردی هستی.

وی افزود: این در شرایطی بود که کشور دچار بحران‌های متعددی در گوشه و کنار کشور بود. در چنین شرایطی افرادی نظیر شهید باقری امنیت و اطلاعات کشور را پایه‌گذاری کردند و اطلاعات سپاه درست شد.

وی با اشاره به حمله عراق به کشورمان اظهار داشت: وقتی رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد، بلبشویی در کشور ایجاد شده بود و هیچ کس نمی‌دانست ارتش عراق کجاست و چگونه وارد خاک کشور شده است. من به حسن باقری گفتم اطلاعات سیاسی و امنیتی در تهران باقی می‌ماند و اطلاعات نظامی را در خوزستان راه بیانداز و ایشان به اهواز آمد و در اهواز مستقر شد و اطلاعات نظامی را به خوبی ایجاد کرد.

فرمانده سپاه در دفاع مقدس اضافه کرد: شهید باقری اطلاعات دقیقی به من می‌داد و من با اطلاعات دقیق او به جلسه شورای عالی دفاع می‌رفتم و این اطلاعات آنقدر دقیق بود که حتی بنی‌صدر هم از دقت آنها به فکر فرو می‌رفت.

رضایی با اشاره به حضور خود در خوزستان بیان کرد: من، شهید باقری، سردار رشید، سردار صفوی و شهید صیاد شیرازی هسته اولیه تصمیم‌گیری در عملیات‌ها تا قبل از عملیات والفجر بودیم و شهید باقری چهره متفاوت این جمع بود. او از یک طرف یک شخصیت اطلاعاتی بود و از طرف دیگر، هم تحلیل‌گر سیاسی و نظامی بود.

وی با بیان اینکه شهید باقری در آن زمان تحلیل کرده بود که امریکا عراق را کنار گذاشته، ایران را محاصره کرده و اعراب را در مقابل ایران قرار می‌دهد، یادآور شد: این تحلیل در خاطرات شهید باقری است. آنقدر نگویید نظامی‌ها نمی‌فهمند و کشور را نظامی می‌کنند. این حرف‌ها عوام‌فریبی است. آیا در چهره شهید باقری نظامی‌گری می‌بییند؟ نظامی‌گری او انقلابی و الهی بود و ایشان سیاسی هم بود.

کد خبر: 900681

وب گردی

وب گردی