روحانی به کلیدی ترین سوالات مردم توجه نکرد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین تاکید کرد: گفت و گوی اخیر رئیس جمهور با مردم کاملا متفاوت بود؛ اما به نظر چالشی نبود و بسیاری از مسائل مهمی که پرسش مردم بود؛ شاید می توانست از کلیدی ترین و مهمترین نکاتی باشد که به آن توجه نشد.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره گفت و گوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور گفت : این گفت و گوی رئیس جمهور با مردم کاملا متفاوت بود اما به نظر چالشی نبود و بسیاری مسائل مهمی که پرسش مردم بود؛ شاید می توانست از کلیدی ترین و مهمترین نکاتی باشد که به آن توجه نشد.

وی افزود : یکی از مواردی که در صحبت های آقای روحانی مهم بود این است که کشور باید در برابر زمین لرزه های ۷یا ۸ ریشتر آماده و مقاوم شود؛ به نظرم طرح بافت های فرسوده که در دستور کار دولت قرار گرفته است یکی از مهمترین مسائلی است که رئیس جمهور به آن اشاره کرد و کارهای خوبی نیز در این زمینه صورت گرفت اینکه در بودجه سال ۱۳۹۷ پیش بینی شده است که به مساله مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله در تمامی مناطق کشور بپردازند.

رئوفیان در ادامه ابراز داشت : به دنبال مسئله بافت های فرسوده اشتغال زایی ایجاد می شود زیرا زمانی که ساختمان سازی رونق پیدا کند تمامی تجهیزات ساختمانی می تواند به عنوان لوازمی باشد که کارخانه ها تولید می کنند و همه اینها در کنار هم قرار می گیرند تا یک ساختمان از استحکام لازم برخوردار باشد و طبق اصول بنا شود تا مردم در آن احساس امنیت کنند.

وی در ادامه موضوع قاچاق کالا در صحبت های رئیس جمهور را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که رئیس جمهور به آن توجه کرد این است که حجم قاچاق کالا در کشور سیر نزولی داشته باشد و به مرحله ای برسد که ما حتی شاهد کمترین رقم قاچاق کالا در کشور نباشیم لذا باید برروی این مساله کارکنند.

رئوفیان اظهارداشت : یکی از راهکارهای بسیار کارسازی که در برابر مقابله با قاچاق کالا به آن توجه داشتیم طرح ساماندهی بازارچه های مرزی بود که دی ماه سال96 طرح اولیه آن را به دولت دادیم ولی متاسفانه بعداز جلسات پی در پی که در ریاست جمهوری،سازمان برنامه و بودجه،گمرک واستانداری کرمانشاه درخصوص بازارچه پرویزخان به عنوان پایلوت داشتیم مسئو لان وقت استانداری مانع تراشی کردند و این طرح به حالت تعلیق درآمد؛ لذا پیشنهاد ما این است که دولت خصوصا معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی مجددا به این مسئله مهم توجه کند تا بتوانیم به نتایج نهایی در این خصوص دست یابیم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین باتوجه به گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهوردرباره مسئله ریزگردها گفت: مسئله ریزگردها یک بلای جانسوزی است که در استان های جنوبی کشور اتفاق می افتد و مردم این استان ها در معرض این ریزگردها هستند؛ مقابله با مسئله ریزگردها نیازمند یک وحدت و تفاهم منطقه ای بین کشورهای همجوار همچون کویت و عراق است و بایستی این همکاری و انسجام منطقه ای انجام گیرد؛ همچنین تصمیمی که در خصوص نهال کاری در ۳۰هزار هکتار شرق اهواز گرفته شده است تصمیم مهم و خوبی است که دولت به آن توجه کرده است.

رئوفیان درمورد موضوعات مهمی که به آنها پرداخته نشد گفت: یکی از موضوعات مهمی که انتظار می رفت مطرح شود مساله رخدادها و وقایع اخیر(اجتماعات وتظاهرات) است که متاسفانه بطورجدی به آن پرداخته نشد و به نظر من دولت بایستی نسبت به این مسئله تدبیر کند؛احزاب که باید انعکاس دهنده دردهای جامعه باشند و از خاستگاه جامعه مدنی و سازمانهای مردم نهاد صحبت کنندزمینه را آماده نمی بینند. مکان های مناسبی برای برگزاری این تجمعات مردمی و بیان اعتراضات در نظرگرفته نشده است تاجایی که تهدیدی برای منافع ملی و مصالح کشور بحساب نمی آید مردم بتوانندحرف هایشان را بزنند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مسائل مهمی که به آن توجه نشد بحث اقتصاد و معیشت مردم به طور روشن و شفاف بود البته این موضوع در دل صحبت های آقای روحانی وجود داشت اینکه طرح بافت های فرسوده در نهایت موجب اشتغالزایی می شود و رونق اقتصادی ایجاد می شود که رفاه مردم را در پی داشته باشد را می توان درصحبت های روحانی مشاهده کرد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در ادامه به نقد عملکرد دولت پرداخت و تاکید کرد: اگر دولت مدعی است که مردم باید به دولت کمک کنند و احزاب پل ارتباطی دولت و مردم هستند پس بایستی بتوانند حرف های شان را بزنند؛ احزاب نباید در چرخه اخذ مجوز برای برگزاری یک متینگ یا تجمع مردمی گرفتار شوند آنها باید آزاد باشند تا بتوانند حرف های مردم را بی پرده با دولت مطرح کنند.

۳۰۴

کد خبر: 900699

وب گردی

وب گردی