جامعه از مدرک گرایی زده شده و به سمت مهارت گرایش یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با توجه به تغییر در شرایط محیطی و تحولات جامعه، خواستارتحولات استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، اسحاق رسولی در همایش مشترک رؤسا، معاونان آموزشی و اداری مالی شمال غرب کشور در واحد تبریز با بیان اینکه تیم جدید مدیریت دانشگاه با سابقه درخشان انتظارات را بالا برده است، گفت: با شرایط ایجاد شده می توانیم نقش توسعه‌ گری در شهرستان‌ ها را پررنگ‌ تر ایفا کنیم؛ به هر حال دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند تحولات استراتژیک است، زیرا شرایط محیطی تغییر پیدا کرده و این شرایط است که ما را به سمت این تحولات هدایت می ‌کند.

رسولی گفت: هرچه سیستم سازمانی وسیع‌تر باشد اگر نتواند با تحولات محیطی خود را وفق دهد دچار بحران خواهد شد، لذا بخشی از این تغییرات راهبردی در حوزه‌های آموزشی باید باشد؛ باید بیندیشیم که چگونه می‌توانیم به انتخاب اول جوانان مبدل شویم؛ تغییر نگاه در جامعه می‌تواند دید خانواده‌ها و جوانان را تغییر دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: اکنون در آموزش و پرورش خانواده‌ها مدارس غیر انتفاعی را برای تحصیل فرزندان‌ خود برمی ‌گزینند ولی در دانشگاه‌ها برعکس است، در واقع اکنون اصل رقابت بر سر کیفیت آموزشی است؛ جامعه اکنون از مدرک گرایی زده شده و به سمت مهارت گرایش یافته است، پس باید در کاردانی و کارشناسی به سمتی برویم که مهارت آموزی در رأس امور قرار گیرد.

دبیر هیأت امنای استان اردبیل یادآور شد: شاخص‌های وزارت علوم بر روی افراد تکیه دارد در حالی که باید به روی سیستم این تمرکز انجام گیرد؛ این معیارها و استاندارها با استاندارهای کیفی سازگار نیست و باید فرایند و خروجی کیفی سازی صورت گیرد؛ در بازمهندسی رشته‌ها واحدهای شهرستانی این دغدغه را دارند که دچار مشکل خواهند شد و در این نشست‌ها باید این تغییرات مورد بررسی قرار گیرند.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی بیشترین هزینه در استان‌ها و واحدها در خصوص هزینه‌های پرسنلی است که با چابک‌سازی بدنه، صرفه جویی انجام می‌شود ولی به صورتی نیست که جلوی هزینه‌های اساسی را بگیرد‌.

کد خبر: 900718

وب گردی

وب گردی