مسئول رسیدگی به معیشت مردم کوتاهی می‌کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: معتقدم افرادی که مسئول رسیدگی به معیشت مردم هستند کوتاهی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ آیت‌الله احمد جنتی در سومین جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان با کمیسیون‌های آن که صبح امروز برگزار شد، میلاد حضرت زینب(س) و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: ما باید الگوی عمل به وظایف اسلامی باشیم. اگر جامعه طلبگی و اعضای خبرگان که در سطح عالی هستند، احکام اسلامی را آن چنان که باید و شاید رعایت نکنند جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه ما مسئولیت‌مان نسبت به دیگران بیشتر است و درباره ضرورت رعایت نظم گفت: نظم باید به گونه‌ای در زندگی افراد حاکم باشد که روی لحظه‌ها و دقیقه‌ها حساب کنند. همچنین باید در زمینه رعایت نظم برای دیگران الگو باشیم.

آیت‌الله احمد جنتی اضافه کرد: مشکلات زیادی داریم و باید توجه داشته باشیم و راه‌ حل‌هایی پیدا کنیم.مشکل عمده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مسائل مربوط به فضای مجازی هم گرفتاری‌ها کم نیست و به بحث نظام بانکی کشور اشاره کرد و افزود: دائما نسبت به عملکرد بانک‌ها تذکراتی داده شد اما کسی گوش نکرد تا مجبور شدند تعدادی از موسسات بانکی را تعطیل کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات بانکی راه حل دارد، معتقدم افرادی که مسئول رسیدگی به معیشت مردم هستند کوتاهی می‌کنند و در این زمینه در برابر خداوند و مردم مسئولند.

آیت‌الله احمد جنتی با تأکید بر ضرورت نظارت بر بانک‌ها ادامه داد: اگر به بانک‌ها از ابتدا نظارت می‌شد کار به اینجا نمی‌کشید؛ مردم ما نجیب هستند از ‌تحملی که می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:‌ مردم‌ ما مسلمانند و نظرات مقام معظم رهبری را رعایت می‌کنند و نمی خواهند اغتشاش کنند و می‌خواهند امنیت کشور حفظ شود و سکوت می‌کنند، ولی این هم حد و حدودی دارد، فردی که بیکار است و زن و بچه‌اش گرسنه‌اند تا چه اندازه می‌تواند تحمل کند.

وی تأکید کرد: افراد متخصص زیادی داریم که راه حل‌های خوبی برای مشکلات کشور دارند، لازم هم نیست این افراد حتما در دولت باشند بلکه باید از نظرات افراد خارج از دولت هم استفاده شود.

آیت‌الله احمد جنتی با تأکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا گفت: یکی از افراد متخصص می‌گفت اگر با قاچاق کالا مبارزه کنیم وضعیت‌مان خیلی بهتر می‌شود؛ شنیده‌ام که قسمت زیادی از قاچاق کالا از گمرک‌ وارد می‌شود و این مصیبت‌بار است چرا که گمرک موظف است جلوی قاچاق کالا را بگیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات مردم تمام توان را به کار بگیریم، گفت:‌ اگر فضای مجازی را کنترل می‌کردند کار به اینجا نمی‌رسید این فضا بلایی است که به جان ما افتاده است کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهند هستی و کیانشان با فضای مجازی متزلزل شود.

وی بیان کرد:‌ کشورهایی همچون چین و ژاپن هم فضای مجازی دارند اما آنها این فضا را کنترل کرده اند و اوضاع‌شان آرام و امنیت‌شان برقرار است.

آیت‌الله احمد جنتی اظهار کرد: البته اکنون برای کنترل فضای مجازی قدری دیر شده است و کار به اینجا کشید که اغتشاشات اخیر به وجود آمد اما این موضوع هشداری بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اغتشاشات اخیر از خارج هم حمایت می‌شد و دیدیم که تهدید کردند؛ در آ‌ینده هم ادامه می‌یابد بنابراین فضای مجازی باید کنترل شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سه‌شنبه جلسه‌ای چند ساعته با متخصصان فضای مجازی گذاشتند روی این موضوع بسیار فکر شد و بناست کارهایی بکنند و حرکتی انجام دهند.

301

کد خبر: 900732

وب گردی

وب گردی