نقص فنی نیمی از جنگنده های اف 35 آمریکا

گزارشی که بخش آزمایش و ارزیابی وزارت دفاع آمریکا به تازگی منتشر کرده است از نقص فنی جنگنده‌های اف-۳۵ این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشا تودی، گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان می‌دهد پرهزینه‌ترین برنامه تسلیحاتی جهان نخواهد توانست در مهلت مقرر به مرحله آزمایش برسد. در این گزارش همچنین آمده است تنها نیمی از جنگنده‌های تولید شده تحت برنامه موسوم به «جوینت استرایک فایتر»، طرح جایگزینی جنگنده‌های قدیمی با جنگنده‌های مدرن آمریکایی، قابلیت پرواز دارند.

در گزارشی که از جانب رابرت بهلر، رئیس جدید بخش آزمایش و ارزیابی در وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، آمده است: «مساعد بودن شرایط ناوگان اف-35 برای عملیات، در سطحی پایین‌تر از حد انتظار باقی مانده است و (این مشکلات) تنها با اتخاذ راه حل‌هایی برطرف می‌شود که در شرایط جنگ، قابل قبول نخواهند بود.»

این گزارش 60 صفحه‌ای درباره وضعیت ناوگان اف-35 آمریکا، بخشی از گزارشی جامع درباره تمام آزمایش‌های انجام شده از جانب پنتاگون در سال 2017 میلادی بوده است.

در گزارش سال گذشته همچنین صحبت از «2 هزار و هفتصد و شصت و نه ایراد» در عملکرد این جنگنده‌ها مطرح شده بود. در گزارش سال گذشته آمده بود نزدیک به یک هزار و هفتصد و چهل و هشت مورد از معایب این جنگنده با «بررسی‌هایی که هم‌اکنون در جریان است، حل شده است». با این حال، از 301 ایراد که با اولویت 1 و 2 معرفی شده اند، تنها 88 مورد هم‌اکنون در حال بررسی و اصلاح هستند و 213 مورد از دیگر معایب این جنگنده، همچنان برطرف نشده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فاز 16 ساله تولید جنگنده‌های اف-30، ساخت شرکت لاکهید مارتین، باید تا پایان سال جاری به پایان می‌رسید. قرار بود این جنگنده که نسل پنجم از جنگنده‌های پنهان‌کار آمریکایی به شمار می‌رود، طراحی قطعه‌ای داشته باشد تا به این صورت، اعمال تغییرات در طراحی آن به منظور هماهنگ کردن کارایی این جنگنده در عملیات مخلتف ساده‌تر شود. با این حال، در مرحله اجرا، این طرح نتوانست به طور کامل اجرا شود. اکنون هزینه برنامه تولید جنگنده‌های اف-35 برای عملیات و پشتیبانی فنی تا سال 2070 میلادی، 1.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر: 900742

وب گردی

وب گردی