جدید ترین اثر چارتار در جایگاه نخست قرار گرفت/اثر مستقل خواننده پالت در صدر پرفروش ها

آلبوم «دریا کجاست؟» گروه چارتار و «حرمان» امید نعمتی در صدر پرفروش های هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جایگاه نخست پرفروش ترین آلبوم موسیقی هفته گذشته به آلبوم موسیقی «دریا کجاست؟» اثر گروه چارتار اختصاص یافت.

آلبوم «دریا کجاست؟» سومین آلبوم رسمی گروه چارتار است، این گروه پس از البوم های «باران تویی» و «جاده میرقصد» ، «آلبوم دریا کجاست» را منتشر کردند .

این آلبوم ده قطعه با نام های « آغوش » ، « دور » ، «هجرت » ، «دریا کجاست»،«برگرد» ، «بنویس» ، «غروب»،«تردید رفتن» ،«چشم بی برابر » و «خلق » دارد.

این گروه تلفیقی در سال نود تشکیل شد و موسیقی الکترونیک و آواز سنتی را با هم ترکیب کرد .
چهار عضو اصلی این گروه آرمان گرشاسبی (خواننده ) ، آرش فتحی (آهنگساز ) ، احسان حائری (ترانه‌سرا ) ، آیین احمدی‌فر (تنظیم‌کننده هستند.

آلبوم موسیقی «حرمان» به آهنگسازی صادق تسبیحی و امید نعمتی و تهیه کنندگی احسان رسول اف دومین آلبوم موسیقی پرفروش هفته گذشته شد.

این آلبوم شامل ۱۰ آهنگ با اشعاری از حافظ، حمید مصدق، حسین منزوی، نادر نادرپور، مهدی اخوان ثالث و تعدادی دیگر از شاعران است.

«دوردستان»، «پریشانی»، «بازگشت»، «یاد مهتابی»، «حرمان»، «ترن»، «مجنون خیابان ها»، «می سپارمت به باد»، «فراموشی ها»، «از دریچه تاریک» آثاری هستند که در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

امید نعمتی که هم اکنون به عنوان خواننده گروه «پالت» نیز به فعالیت مشغول است، چندی قبل درباره اولین اثر مستقل خود گفته بود: بعد از انتشار قطعه «هرمان» در فضای مجازی که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، با مشورت برخی از دوستان هنرمندم تصمیم گرفتم که با توجه به حال و هوای این قطعه آثار دیگری را در قالب یک آلبوم مستقل منتشر کنیم که خوشبختانه این اتفاق انجام گرفت.

جایگاه سوم پرفروش ترین آلبوم های هفته گذشته به آلبوم موسیقی«بی محابا» با صدای محمد معتمدی تعلق گرفت.

قطعات «ای عشق»، «کوی خرابات»، «بی‌کمترین بهانه»، «وعده دیدار»، «بی‌کلام‌سواران» با اشعاری از نعمت الله شمسی پور، عصمت بخارایی، زنده‌یاد حسین امینی و مولانا همراه است که توسط پویا سرایی ساخته شده‌اند. ناگفته نماند «میخانه» و «یار با ماست» دو قطعه دیگر از این آلبوم را تشکیل می‌دهند که با اشعاری از حافظ و با تنظیم امیرحسین و امیرفرهنگ اسکندری و تکنوازی تنبور تولید شده اند.

نوازندگانی که در این آلبوم همکاری داشته‌اند ابراهیم و امیرحسین طهرانی پور (تنبور)، عبدالرضا رهنما (تنبور)، میثم مروستی (ویولن و آلتو) و علی جعفری پویان (ویولن)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، حسین رضایی‌نیا (دف)، امیرفرهنگ اسکندری و آزاد میرزاپور (عود)، زکریا یوسفی (سازهای کوبه ای) و علیرضا دریایی و امیرحسین اسکندریان (کمانچه) هستند.

پس از«دریاکجاست؟»، «حرمان» و «بی محابا» به آلبوم موسیقی «برای زندگی» اثر گروه منفی یک می رسیم.

آلبوم برای زندگی اثر جدید گروه ماینس وان است. این آلبوم پس از علم باران به عنوان دومین آلبوم رسمی گروه وارد بازار شد. البته برای زندگی در حقیقت چهارمین آلبوم ماینس وان است، اما دو اثر اول این گروه با نام‌های حس لعنتی و گوزن‌های شمالی مجوز دریافت نکرده و پخش گسترده و رسمی نداشتند.

اعضای گروه Minus1 شامل «مسعود فیاض زاده»، «شهرام شقایق»، «سعید فیاض زاده»، «علی باغفر» و «سیامک بغدادی» در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.

«برای زندگی» نه قطعه به نام های « فرشته»، «دوست من»، «برای زندگی»، « پناهگاه»، «تعلیق»، «کوه های بلند»، «درخت به»، «تبخیر سطحی» و «جنگ های عاشقانه» دارد.

503

کد خبر: 900825

وب گردی

وب گردی