واکنش نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت دیدار دانش آموزان ابتدایی با خانواده شهدا و جانبازان و بازدید از مزار شهدا را غیر عادی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار فرماندهان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد با تاکید بر اینکه درست است جنگی در کشور نیست ولی باید آن فرهنگ را حفظ کنیم، بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت دیدار دانش آموزان ابتدایی با خانواده شهدا و جانبازان و بازدید از مزار شهدا را غیر عادی دانست و اظهارکرد: ریشه این موضوع باید بررسی شود، چراکه این شهدا اسناد تاریخی کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش این موضوع را توجیه کرد که منظور ما شهدا نبود، بلکه منظور این بود که بچه‌ها نباید به آرامستان‌ها بروند تصریح کرد: با کمال تعجب اعلام کردند که این بخشنامه در فروردین ماه تجدید نظر می‌شود! تا نام شهدا را از بخشنامه حذف کنیم.

امام جمعه تبریز، با ابراز نگرانی از اینکه این تفکر در وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود و تاسف آور است گفت: قطعا این تفکرات عادی نیست و باید پاسخگو بوده و جانبازان و شهدا را به عنوان سندهای افتخار کشور معرفی کنیم.

‌آل‌هاشم در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه خدمات فراوانی در کشور ارائه کرده و به همین خاطر دشمن یکی از نهادهایی که همیشه به آن می‌تازد سپاه است ابراز داشت: ترامپ و دیگر دشمنان سپاه را می‌خواستند به عنوان گروه تروریستی معرفی کنند چراکه از افزایش قدرت موشکی سپاه می‌ترسیدند.

وی با بیان اینکه سپاه و نیروهای مسلح در قلب مردم جای دارد و به سپاه و بسیج علاقمندند، «بسیجِ اقشار» را یکی از اقدامات موثر و ارزشمند بسیج عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم مردم روز به روز به نظام علاقمند شوند که حرکات بسیج نوعی ترویج فرهنگ اسلام ناب در مساجد، ادارات، محلات و کارخانجات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هر حرکتی که باعث شود یک نفر بیشتر به نظام و اسلام خوش بین شود، ارزشمند است اضافه کرد: حرکت بسیجی‌ها در هر تشکیلاتی حرکت مبارکی است و باید این حرکات تقویت شود.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه علاقه ما به نیروهای مسلح با توجه به مسئولیت های قبلی، زیاد است و ارتباطات خوبی داریم چراکه با هم کار کرده و شناخت کافی داریم ابراز داشت: آقایان شمخانی و محسن رضایی در روزهای اخیر تماس گرفته و برخی حرکات را در استان تشویق می‌کردند که این‌ها نشانه ارتباط مثبت با نیروهای مسلح است.

وی با تاکید بر اینکه با تمام وجود در خدمت سپاه و بسیج بوده و خواهیم بود تصریح کرد: باید دست به دست هم می‌دهیم و در راه به ثمر رسیدن اهداف مقدس امام و انقلاب و رهبری قدم برداریم.

‌آل‌هاشم، با اشاره به اینکه در نا آرامی‌های اخیر کشور، نقش همدلی مردم با بسیج، روحانیت و صمیمیت موجود در بین مسئولان استان به همراه تلاش نیروی انتظامی و سپاه، در آذربایجان مشکلی نداشتیم اضافه کرد: در دیدار پیش روی مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری ارادت و وفاداری مردم آذربایجان را به عرض ایشان خواهیم رساند.

901

کد خبر: 900844

وب گردی

وب گردی