درخواست آیت‌الله سبحانی از مردم برای صرفه‌جویی آب و برق

مرجع تقلید شیعیان با توصیه به مردم برای رعایت شرایط خشکسالی در کشور و لزوم صرفه‌جویی آب و برق گفت: بعضی از مردم در مصرف آب و به‌خصوص برق بی‌توجه هستند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار با وزیر نیرو که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات مربوط به رحمت الهی و بارش‌های آسمانی اظهار داشت: هر کس از دید خود به مسئله خشکسالی نگاه می‌کند، اما بر اساس آیات قرآن کریم رابطه‌ای مستقیم بین درستکاری مردم و بارش آسمانی و نزول رحمت الهی وجود دارد.

وی با تأکید بر این اصل که باید تقوا در جامعه ترویج پیدا کنند افزود: باید مردم را به سمت مصرف درست آب و برق و رعایت تقوای الهی دعوت کنیم، زیرا درصورتی‌که جامعه از ناپاکی‌ها پاک شود خداوند نیز درهای رحمت خویش را به‌سوی مردم می‌گشاید.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر نوع آبیاری و استفاده از آبیاری قطره‌ای در حوزه کشاورزی تأکید کرد: باید الگوی مصرف در جامعه اصلاح شود، اما باید به این باور قلبی برسیم که ارتباط مستقیمی بین پاکی و درستکاری مردم بر روی زمین و بارش باران از آسمان داشته و قوانین عالم فوق علوم آزمایشگاهی است.

وی با توصیه به مردم برای رعایت شرایط خشکسالی در کشور و لزوم صرفه‌جویی آب و برق، بیان کرد: بعضی از مردم در مصرف آب و به‌خصوص برق بی‌توجه هستند، مدیران شهری نیز باید به این مسئله توجه کرده و در تأمین نور خیابان‌ها مسئله صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

901

کد خبر: 900885

وب گردی

وب گردی