نیاز به 16 هزار «هنرآموز» ‌در هنرستان‌های کاردانش/ تحصیل 21 درصد دانش‌آموزان در شاخه «کاردانش»

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پروش با اشاره به سه ساله شدن دوره آموزشی در هنرستانها، گفت: سال آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ، در خصوص «وضعیت بودجه هنرستان‌های کاردانش در سال آینده»، اظهار داشت: در بخش توسعه برون سپاری در کاردانش، 66 میلیاردتومان در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که مجلس و دولت می‌توانند کمک کنند،کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولیدات داخلی با مهارت آموزی است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به سه ساله شدن هنرستانها، به دلیل نیاز به تجهیزات، فضا و نیروی انسانی، انتظار داریم که دولت و مجلس در این خصوص کمک کنند.

آذرکیش با بیان اینکه اقبال عمومی جامعه به سمت مهارت آموزی است، تصریح کرد: در ثبت‌نام سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان و نیز گزارش های میدانی انجام شده نشان می‌دهد اقبال خانواده‌ها به مهارت آموزی دانش‌آموزان بیشتر شده است.

وی گفت: ما بودجه سنواتی سالانه داریم و بخشی نیز مربوط به فروش 2 درصد گاز است که قانون دائمی است؛ ضمن اینکه خیّرین نیز در این خصوص مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: استفاده از ظرفیت اصناف مورد توجه قرار دارد و تفاهم نامه‌ای بین طرفین امضا شده است تا متناسب با بازار کار آموزش‌ها صورت گیرد.

آذرکیش با اشاره به سه ساله شدن هنرستانها، یادآور شد: سال آینده به بیش از 16 هزار هنرآموز نیاز داریم چراکه برنامه ملی استقرار پایه دوازدهم در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: مهر ماه سال 97، دوره 12 ساله تکمیل شده و این شرایط را برای نخستین بار تجربه می‌کنیم؛ ضمن اینکه در حال حاضر حدود 21 درصد دانش‌آموزان در شاخه کاردانش و حدود 16 درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

706

کد خبر: 900902

وب گردی

وب گردی