پاسپورت لولا داسیلوا مصادره شد

پس از تایید محکومیت لولا داسیلوا بر سر فساد در یک دادگاه تجدید نظر، وزارت دادگستری برزیل اعلام کرد، یکی از دادگاه‌های این کشور، مصادره پاسپورت رییس جمهور سابق برزیل را تایید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این حکم در شب سفر برنامه‌ریزی شده "لوییس ایناسیو لولا داسیلوا"، رییس جهور سابق برزیل به آفریقا صورت گرفت. این تصمیم همچنین یک روز پس از آن صورت گرفت که قاضیان دادگاه تجدید نظر به محکومیت لولا داسیلوا بر سر ارتشا و پولشویی رای دادند.

کریستیانو زانین، وکیل رییس جمهور سابق برزیل اظهار کرد، پاسپورت وی امروز (جمعه) تحویل داده خواهد شد. این وکیل همچنین حکم دادگاه را "شگفت‌آور" و محدودیتی غیرضروری برای آزادی عمل لولا داسیلو دانست. زانین طی بیانیه‌ای گفت، دادگاه تجدید نظر از سفر لولا داسیلوا به آفریقا و برنامه‌اش برای بازگشت به برزیل در 29 ژانویه مطلع بوده است.

سخنگوی لولا داسیلوا اظهار کرد، این رییس جمهور سابق قصد داشت که برای حضور در یک نشست اتحادیه در اتیوپی به آفریقا سفر کند اما او هم‌اکنون به به این قاره نمی‌رود.

ممکن است رییس جمهور سابق برزیل به محض تجدید نظر نهایی قضات درخصوص پرونده وی دستگیر شود و پیش‌بینی می‌شود که رای نهایی دادگاه نهایتا در دو یا سه ماه آینده صادر شود.

کد خبر: 900917

وب گردی

وب گردی