اما و اگرهای تصویب طرح اخذ عوارض در بزرگراه‌های پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر گفت: اگر طرح اخذ عوارض در برخی بزرگراه‌های شهر تهران با موافقت اعضای شورا روبه‌رو شود، مطالعه شهرداری بر روی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمد علیخانی ، در رابطه با طرح اخذ عوارض در بزرگراه‌های تهران گفت: طرح اخذ عوارض در برخی از بزرگراه‌های پایتخت در طرح ترافیک جدید دیده شده است که بر اساس آن مجوزی به شهرداری داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این طرح با موافقت اعضای شورا روبه‌رو شود و به آن رأی دهند، مطالعه شهرداری بر روی آن آغاز خواهد شد.

علیخانی گفت: اکنون مشخص نیست که در کدامیک از بزرگراه‌ها و یا چه میزان عوارض اخذ خواهد شد، ‌بلکه ابتدا فقط در حد یکسری اختیارات است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر گفت:‌ شهرداری در آینده باید مطالعات زیادی بر روی این طرح انجام دهد و بسیاری از موارد و تغییرات را در آینده ببیند.

علیخانی افزود: قرار شده فقط ما مجوز پرداخت عوارض را بدهیم و بعداً شهرداری با مطالعه شرایط، این طرح را پیش ببرد.

چندی پیش خبر اخذ عوارض در بزرگراه‌های تهران که از سوی شهرداری اعلام شد جنجال‌ساز شد.

خبری که از سوی معاون عمرانی شهردار تهران تشریح شد که در آن آمده بود: این طرح در مورد پروژه های بزرگراهی که ازاین پس کار ساخت آنها شروع خواهد شد، می تواند اجرا شود و بیشتر بزرگراه هایی است که به طور کامل در داخل شهر واقع نشده اند اما در شبکه حمل و نقلی می توانند مؤثر واقع شوند و یک امکان جدید برای تسهیل تردد در محدوده های اطراف پایتخت به حساب می آیند.

مثلا بزرگراه شهید شوشتری که کار احداث آن هنوز شروع نشده می تواند به عنوان یک طرح مطالعاتی در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

706

کد خبر: 900921

وب گردی

وب گردی