برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای مدارس عشایری

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، ساخت سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس عشایری و تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق مرزی عشایری را تقبل کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فلرس محمدرضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور اظهار داشت: به منظور توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم مخصوصاً مدارس عشایری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد سرویس بهداشتی در مدارس عشایری، ایجاد آبخوری مناسب در مناطقی که آب شرب دارند و تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق مرزی عشایری را درسه مرحله زمانی بر عهده گرفت.

وی افزود: بر اساس ساختار و جانمایی، مدارس هدف پیشنهاد شدند تا بر اساس استانداردهای علمی و مسائل تربیتی این بناها ساخته شوند.

سیفی اضافه کرد: نهاد ریاست جمهوری از طریق مدیران متناظر استانی، برای مشخص شدن مدارسی که آب شرب دارند، همکاری لازم را انجام خواهد داد.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر ادامه داد: دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور به عنوان دبیرخانه مناطق محروم با هماهنگی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری موظف است جلسات‌ مشترک را با آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، بنیاد علوی، بنیاد برکت و دیگر نهادهای ذی‌ربط برگزار کند.

وی شروع پروژه احداث سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر اساس اولویت استانی و شرایط جوی اعلام کرد و افزود: این پروژه به صورت جهادی اجرا شده و معطل بروکراسی و نامه‌نگاری‌های معمول اداری نخواهد ماند.

درحال حاضر 6100 مدرسه عشایری در کشور وجود دارد که 25 درصد آنها فاقد سرویس بهداشتی هستند.

706

کد خبر: 901010

وب گردی

وب گردی