بارش برف و باران در 21 استان امروز و فردا ادامه دارد/ هوا سرد می شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در 21 استان کشور برف و باران می بارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،کبری رفیعی اظهار داشت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، غربی، کردستان، سواحل خزر، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان، اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، تهران، خراستان رضوی، البرز، زنجان، قزوین، سمنان و قم برف و باران می‌بارد. این بارش‌ها به علت وزش باد درنقاط کوهستانی به ویژه شمال شرق کشور باعث ایجاد کولاک می‌شود.

وی ادامه داد: فردا برای یزد، خراسان جنوبی، بخش هایی از هرمزگان،فارس و کرمان هم بارش پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دهه آخر بهمن بیشترین بارش ها در جنوب و جنوب شرق کشور می بارد و زمان طلایی بارش برای استان های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان محسوب می شود.

رفیعی در مورد هوای استان خوزستان گفت: از شدت گرد و غبار در این استان کاسته شده و از عصر امروز بارش رگباریدر این استان رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از فردا و به ویژه دوشنبه دما در نیمه شمالی کشور کاهش یافته و در بسیاری از استان ها دمای هوا به زیر صفر می رود.

وی با اعلام کاهش دما در استان تهران گفت: علاوه بر بارش برف و باران در این استان،در جاده های کوهستانی بارش برف رخ می دهد. به افرادی که ضرورتی برای سفر ندارند، توصیه می شود امروز و فردا در جاده های کوهستانی کشور تردد نکنند.

705

کد خبر: 901115

وب گردی

وب گردی